בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"התנ"ך הוא עדיין ספר חוקי במדינת ישראל"

הפרקליטות צפויה להגיש כתבי אישום נגד כעשרה ממשתתפי החתונה. אחד הנחקרים בפרשה: "כל ערב הערבים בכפרים רוקדים שירי הסתה נגד יהודים והפרקליטות עסוקה בלהגיש נגדנו כתבי אישום"

  • כ"ז אדר תשע"ו - 21:24 07/03/2016
גודל: א א א
מיצג העינויים בכיכר הבימה (יהודי לא מענה יהודי)
מיצג העינויים בכיכר הבימה (יהודי לא מענה יהודי)

משטרת מחוז ש"י העבירה לידי הפרקליטות את חומרי החקירה שקיימה באשר לכעשרה יהודים שנחקרו לאחר שהשתתפו בחתונה בה רקדו עם נשקים את השיר 'זכרני נא' ואחד המשתתפים הניף את תמונתו של עלי דוואבשה שנהרג באירוע ההצתה בכפר דומא יחד עם הוריו.

בשיחה עםהקול היהודי אמר אחד העצורים בפרשה כי ההתנהלות של משטרת מחוז ש"י והפרקליטות בפרשה מקוממת: "מצער לשמוע שלמשטרת מחוז ש"י ולפרקליטות המדינה אין מה לעשות, וכשהטרור הערבי משתולל פה ברחובות ויום יום יהודים נרצחים או כמעט ונרצחים יהודים מה שיש להם לעשות זה להגיש נגדנו כתבי אישום עוד לפני שבכלל התברר אם יש פה הסתה או לא, בריקוד עם תמונות כלשהן".

"עצוב לשמוע שהפרקליטות מתנהלת בהתאם לרעש הציבורי וזה מה שמנחה את המערכת שרק רוצה להראות לכולם 'אנחנו עושים אנחנו עושים'. בפועל אני מסופק מאוד אם נקבל הרשעה ואפילו אם בכלל יוגשו אכן כתבי אישום. לדעתי זה ייסגר בלי כלום מחוסר אשמה. אולי כדאי שיחשבו טוב לפני שהם מגישים כתבי אישום בריקוד עם תמונות כשיום יום יש בכפרים הערבים חתונות וריקודים עם נשקים וקריאות שמאוד ברור למה הם מתכוונים", הוא הוסיף.

דב מורל, נחקר נוסף בפרשה סיפר לקול היהודי כי החקירה שלו במשטרה נסובה סביב השאלה האם לומר פסוקים מהתנ"ך זו הסתה או לא, כשהוא ציין בפני החוקר את מילותיו של דוד המלך בתהלים "אשרי שיאחז וניפץ את עולליך אל הסלע". "אני טענתי שכמו שלא אוסרים אמירת תהילים למרות שיש שם הצדקה להריגת תינוקות, ואם איזה נער טועה בגלל זה ומחליט לרצוח זה עניינו ולא בעיה שלי. לכן אי אפשר לומר שיש בזה הסתה", סיפר.

"ההחלטה להגיש כתב אישום על ריקוד למילותיו של שמשון הגיבור היא אבסורדית, בפרט בשעה בה אנו רואים את השפעות ההסתה הערבית יום יום, נגדה לא ראינו נחישות שכזו כדי לעצור מטיפים כגון ראאד סאלח. ההשתקה במדינת ישראל של יהודים מחד, ומאידך השתיקה כאשר מדובר ביהודים זועקת לשמיים במיוחד כאשר המדינה מגדירה את עצמה כיהודית. כפי שאמרתי לחוקר כשנחקרתי על ההשתתפות בחתונה, כיום במדינת ישראל התנ"ך הוא עדיין ספר חוקי. האם מדינה המגישה כתבי אישום על דבריו של דוד מלך ישראל היא מדינה יהודית? לא נראה לי".

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג חלק מהחשודים בפרשה אמר היום: "מסתבר שיש בפרקליטות הרבה זמן פנוי וניפוף מכוער של תמונה זוכה לקדימות מתיקים של רצח, אונס וסמים. ניחא זאת, אבל הייתי מציע לפרקליטות להתחיל בהגשת כתבי אישום נגד רוקדי חתונות באום אל פחם וערערה שם בחלק גדול מהחתונות יורים ומגדפים את מדינת ישראל ומסיתים לרצח יהודים. לא חכמה להיות גיבורים דווקא על יהודים".

בזמן שמחאת 'יהודי לא מענה יהודי' נגד 'פרשת העינויים' צברה תאוצה, פרסם כתב ערוץ 10, רועי שרון את קטע הוידאו המדובר. את המידע על קיומו של הסרטון קיבל שרון מגורמים בשב"כ. מאוחר יותר התברר כי שר הביטחון יעלון עשה שימוש בסרטון במהלך פגישה שלו עם ראשי מועצת יש"ע בנסיון לשכנע אותם שלא לצאת בגלוי נגד מערכת הביטחון.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד