בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אישום: שני ערבים "ישראלים" חברו לדאעש

במשך חודשים ארוכים ניהלו השניים קשר עם פעיל דאע"ש בחו"ל והביעו נכונות לבצע פיגועים מטעם הארגון

  • כ"ט אדר תשע"ו - 13:47 09/03/2016
גודל: א א א
(צילום מסך)
(צילום מסך)

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד שני ערבים אזרחי המדינה המייחסים להם עבירות רבות באשר לקשרים ופעילויות שעשו עבור ארגון הטרור דאע"ש. פרטיהם של הנאשמים אסור בפרסום.

אחד הנאשמים, בן 24 מאזור המרכז, מואשם במגע עם סוכן חוץ וריבוי עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, והנאשם השני, בן 48 מהמרכז המתגורר בחו"ל, מואשם בעבירות דומות וכן מסירת ידיעה וסיוע למגע עם סוכן חוץ, יציאה שלא כדין, וחברות בהתאחדות בלתי מותרת.

על פי עובדות כתב האישום, בשנה שעברה הציג עצמו הנאשם המתגורר בחו"ל, כלוחם דאע"ש בחשבון אותו החזיק וניהל ברשת החברתית "פייסבוק", ופרסם פרסומים שיש בהם משום גילוי הזדהות אידיאולוגית עם דאע"ש ופיגועי טרור שבוצעו בישראל.

במקביל, החל מאותה התקופה נהגו אותו נאשם וקרוב משפחתו המכונה "מקדסי", לתקשר ברשת הפייסבוק. מקדסי עדכן את הנאשם כי החליט לצאת לסוריה ולחבור לכוחות דאע"ש. השניים סיכמו ביניהם כי עם הגעתו של מקדסי לטורקיה, יסייע לו הנאשם במציאת דרך להסתנן ממנה לתוך סוריה, והנאשם עשה כן. בהמשך, למרות שהנאשם ידע מפי מקדסי כי חבר לדאע"ש, עבר אימונים צבאיים, הכשרות אידיאולוגיות ואף הצטרף ללוחמה של ממש, לא ניתק עמו מגע. השניים ניהלו התכתבויות בפייסבוק, במסגרתן ניסה מקדסי לשכנע את הנאשם לצאת לסוריה ולחבור לכוחות דאע"ש, והנאשם הביע נכונות עקרונית לכך. במקביל, הציע הנאשם למקדסי לבצע פיגוע טרור בחו"ל. מקדסי בירך על ההצעה, ואמר כי על הפיגוע להיות מבוצע נגד זרים מערביים, לרבות ישראלים ויהודים, וכן נגד מוסלמים שיעים. במסגרת זו מסר הנאשם למקדסי מידע על יעדים אפשריים שונים לביצוע הפיגוע, ביניהם מסגד שיעי, מקומות בהם נוהגים לשהות תיירים מערביים לרבות, בריטים ואמריקאים, וכן שני יעדים יהודיים בחו"ל.

הנאשם סיכם עם מקדסי כי יפנה אותו לגורמים מטעם דאע"ש בחו"ל שיציידו אותו בכסף או באמצעי לחימה לצורך ביצוע הפיגוע. בנוסף, הנאשם צפה בסרטון אותו שלח אליו מקדסי המלמד כיצד להכין מטען חבלה מאולתר ואמצעים נוספים, ואף הצטייד בצינור אשר התרשם כי מתאים להכנת המטען, אך לא ייצר מטען שכן לא היו ברשותו פריטים נוספים נדרשים. בהמשך הנחה מקדסי את הנאשם שלא לבצע כל פעולה בינתיים ולהמתין להנחיות בהמשך.

לפני כחמישה חודשים, יצר מקדסי קשר עם הנאשם השני בפרשה, אישר בפניו כי הוא נמצא בסוריה וכי חבר לכוחות דאע"ש ולחימתם, וניסה לגייסו לחבור לכוחות דאע"ש, אך באותו השלב הנאשם סירב לכך. הקשר עם מקדסי נמשך עד לפני כחודש, בזמן שהנאשם יודע כי מקדסי פעיל בארגון דאע"ש. במסגרת שיחותיהם הוצע לנאשם לפעול עבור דאע"ש ע"י חבירה לארגון בסוריה, או ע"י ביצוע פיגוע טרור בתוך ישראל. לפני כחודש הסכים הנאשם, הגם שהעריך כי יתקשה להוציאה אל הפועל, וקשר עם מקדסי קשר לבצע פיגוע טרור בישראל וכן שייצא לסוריה ויחבור אליו לכוחות דאע"ש ולחימתם. במסגרת הקשר סיכמו השניים כי מקדסי יפנה את הנאשם לגורמים מטעם דאע"ש באזור יהודה ושומרון, שיציידו אותו באמצעי לחימה לצורך ביצוע הפיגוע: תת מקלע, מטעני חבלה וחומרי נפץ. עוד סוכם כי כאשר יגיע הנאשם לטורקיה, ימצא עבורו מבריח שיעבירו לתוך סוריה.

ביום ה' באדר א' לפנות בוקר, נעצר הנאשם בקלקיליה בידי כוחות הביטחון, וכך סוכל המשך הקשר והמגע בין השניים. שלושה ימים קודם לכן, נעצר הנאשם הנוסף בידי המשטרה המקומית במקום מושבו בחו"ל, ובהמשך לכך, ביום ח' באדר א' בבוקר, נעצר בנתב"ג בידי כוחות הביטחון.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד