בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"בירוקרטיית הנשקים מסכנת חיים"

מנכ"ל 'חוננו' לשר ארדן: לזרז הליכים באישור רשיונות נשק

  • יח"צ
  • כ"ט אדר תשע"ו - 18:44 09/03/2016
גודל: א א א
שמואל מידד (יהודה פרל)
שמואל מידד (יהודה פרל)

בעקבות התגברות הטרור והפיגועים בכל רחבי הארץ, קוראים בארגון חוננו לשר ארדן ל"נער" את המערכת הביורוקרטית במשרד לביטחון פנים ובמשטרה בכל הקשור לנושא רישוי הנשק, שכן ההתנהלות הקיימת כיום גורמת לעיכובים מיותרים ולשלילת רישיונות נשק שלא לצורך.

בארגון חוננו מטפלים בשנים האחרונות בעוד ועוד מקרים של אזרחים, חלקם חברי כיתות כוננות או קצינים במילואים ביחידות מובחרות, ואף חיילים בשירות סדיר, הנאבקים להוצאת רישיון נשק או מקבלים הודעה על שלילת רישיון נשק בשל סיבות שונות ומשונות, ונתקלים במערכת ביורוקרטית ואטומה. ברוב המקרים מצליחים בחוננו להחזיר את רישיונות הנשק, אולם הדבר כרוך בתהליך ביורוקרטי מורכב.

בחוננו מציינים כי רוב המקרים נובעים מפתיחת תיק פלילי, אולם גם במידה ומדובר בעניין פעוט שאינו קשור לאלימות, או שהתיק נסגר באופן מיידי, עשוי להישלל נשקו של האזרח, וזאת לפי ארגון חוננו אך ורק בשל התנהלות המערכת והפקידים.

רק בשבועות האחרונים פנה ל'חוננו' חבר כיתת כוננות באחד מישובי יו"ש אשר קיבל לאחרונה הודעה על ביטול רישיון הנשק האישי שלו בשל תיק שנפתח נגדו ונסגר באופן מיידי לפני כארבע שנים (!). מדובר בתיק שנפתח עקב תפקודו באירוע בטחוני של חדירה לישוב, ובסופו של דבר נמצא כי פעל כראוי והתיק נסגר. ארבע שנים אחרי החליט מאן דהוא כי יש לשלול את רישיון הנשק שלו משום שקיים נגדו תיק במשטרה.

בחוננו מציינים כי קרוב לודאי שנשקו יוחזר לו בסופו של תהליך הטיפול, אולם הדבר כרוך בטפסולוגיה, הגשות עררים, ודחיות של חודשים ארוכים, אשר עשויים להגיע גם לשנה ויותר, וזאת למרות שלכל הגורמים הנוגעים בדבר ברור כי אין סיבה לשלילת רישיון הנשק.

"ביורוקרטיה היא דבר מעצבן שבו נתקלים אזרחים רבים בכל התחומים, אולם בתחום זה של רישוי נשק הדבר מגיע לסכנת חיים של ממש", אומר שמואל (זנגי) מידד מנכ"ל ארגון חוננו.

"אנו רואים שוב ושוב כיצד אזרחים חמושים מצילים חיים, ובמקום שאין נשקים הדבר עלול להוביל לפגיעה חמורה ח"ו. אנו קוראים לשר ארדן לנער את המערכת, להיכנס לעובי הקורה ולדאוג שלא יהיה מצב בו רישיון נשק נשלל או מעוכב ללא סיבה אמיתית. מניסיון של טיפול בעשרות מקרים, אנו יכולים לומר בבטחה כי נדרשים צעדים פשוטים ביותר לטיפול בבעיה הקיימת כיום. לא מתקבל על הדעת שחבר כיתת כוננות או קצין ביחידה מובחרת יסתובב ללא נשק בתקופה בה פיגוע רודף פיגוע, אך ורק בגלל ביורוקרטיה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד