בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוב: מח"ש תחקור שוטר שירה במחבל

בעקבות סרטונים מזירת הפיגוע ביפו, מח"ש תחקור את השוטר שעצר את מסע הרצח

  • ל' אדר תשע"ו - 10:15 10/03/2016
גודל: א א א
זירת הפיגוע ביפו (איתן אלחדז TPS)
זירת הפיגוע ביפו (איתן אלחדז TPS)

המחלקה לחקירות שוטרים של משרד המשפטים תחקור את השוטר שירה למוות במחבל הערבי שביצע את הפיגוע בנמל יפו, כך פורסם אמש (ד') בחדשות ערוץ 2.

החקירה מגיעה לאחר שסרטונים מזירת האירוע התפרסמו בתקשורת, בהם נראה השוטר יורה במחבל גם לאחר שזה שוכב על הקרקע. יחד עם זאת, נראה בבירור כי המחבל עדיין מסוגל לזוז. בעבר, ארע לא פעם שמחבל הצליח לקום ולהמשיך לסכן יהודים גם לאחר שנורה ונפל ארצה, כך למשל בפיגוע בשכונת גאולה בו נרצח ישעיהו קרישבסקי הי"ד.

יש לציין כי בסרטון מזירת הפיגוע ביפו נשמעים אזרחים רבים בסביבת השוטר מעודדים אותו לירות קליע נוסף במחבל. "תן לו בראש אחי", קורא לעברו אזרח חרף נסיונות של אדם נוסף לעצור את השוטר מלירות שוב.

זו לא הפעם הראשונה שמח"ש חוקרת שוטר שיורה למוות במחבלים בזירת הפיגוע. כך ארע לאחר הפיגוע שבצעו שתי נערות ערביות בסמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים, אמנם במקרה הזה החקירה הסתיימה בלא כלום והשוטר לא עמד לדין.

המדיניות לחקור שוטרים ואזרחים שירו במחבלים קיבלה חיזוק משמעותי מהיועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה ויינשטיין. בישיבה שקיים עם פרקליט המדינה שי ניצן בחודש כסלו, אמר ויינשטיין כי יש להעמיד כל אזרח, שוטר או חייל שיורה במחבל אם זה כבר נוטרל.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד