בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"רבים ביקשו לשים קץ לחייהם בצורה 'מכבדת'"

עוד ניתוח פסיכולוגי מעמיק מבית "אינתיפאדת הבודדים" של 'וואלה'

  • אורי קירשנבום
  • ל' אדר תשע"ו - 20:25 10/03/2016
גודל: א א א
ארכיון (הלל מאיר TPS)
ארכיון (הלל מאיר TPS)

עוד הצצה מעניינת על היכולות של כתבי הביטחון בישראל בניתוחים פסיכולוגיים הופיעה היום ב'וואלה' בכתבה של שבתי בנדט.

"לא רק אל אקצא", נטען בכותרת, במטרה להתחקות אחר הקשיים הנפשיים של המחבלים הערבים שמבצעים פיגועים ברחובות ישראל. נראה שמאז החמלה שגילה רזי ברקאי ל"אמהות השכולות" של המחבלים לא קיבלנו משהו כל כך מרתק מפיו של כתב בישראל.

ובכן, בנדט לא הסתפק בקביעה עקרונית שנערים ערבים יוצאים לרצוח יהודים בשל קשיים אישיים אלא הניח בפני הקורא הסבר פסיכולוגי מנומק: "גל הטרור סיפק הזדמנות לפלסטינים להפוך התאבדות מאות קלון – למעשה גבורה", דהיינו, כך לפי בנדט, ערבים שקצו בחייהם בשל קשיים כלכליים ומצוקות אישיות מצאו את הדרך היעילה ביותר לשלוח יד בנפשם. בהחלט פרשנות מעניינת...

הרבה מאוד בודדים... (צילום מסך מוואלה)

ניחא זאת, אבל כדאי לעבור גם על רשימת הראיות שסיפק בנדט בשביל לבסס את הניתוח הפסיכולוגי שלו: אחת המחבלות הוכתה על ידי בעלה ערב לפני הפיגוע והשכנות העידו שמצבה הנפשי היה רעוע, כמה מחבלים שנותרו בחיים טענו בחקירה בשב"כ כי קשה להם בחיים וב"רשות הפלסטינית" טוענים כי מספר מקרי ההתאבדות בשטחם עלה בחמשת החודשים האחרונים. לסיכום, שלוש מקורות המידע של בנדט: השכנות של המחבלת, המחבלים עצמם ו"הרשות הפלסטינית". עבודה עיתונאית במיטבה, במסגרת "אינתיפאדת הבודדים" מבית 'וואלה'.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד