בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לקראת סיום: תכנית האכיפה במגזר הערבי

עשר תחנות משטרה חדשות יקומו בכפרים ועיירות במגזר הערבי לראשונה, יעובו תחנות קיימות ויגויסו 1,350 שוטרים חדשים

  • ג' אדר ב תשע"ו - 11:18 13/03/2016
גודל: א א א
תוגבר האכיפה (משטרת ישראל)
תוגבר האכיפה (משטרת ישראל)

לאחרונה דובר רבות מפי פוליטקאים על הצורך באכיפה מוגברת במגזר הערבי. נתוני פשיעה עצומה פורסמו, ומפכ"ל המשטרה נשמע אומר כי יגייס שוטרים מהמגזר הערבי ויקים תחנות משטרה חדשות.

הבוקר (ראשון) פורסמו מיקומן של התחנות החדשות במגזר הערבי בצפון הארץ. למרות שמדובר בכפרים ועיירות שבחלקם מתגוררים עשרות אלפי ערבים, כמו טמרה, סכנין, באקה ג'ת וקלנסווה, לראשונה תקום בהם תחנת משטרה.

הכפרים הנוספים בהם יוקמו תחנות: כפר כנא, איכסל, מע'אר, מג'דאל כרום, ג'סר א-זרקא ועכו. בכרמיאל, משגב, אום אל פאחם, שפרעם, מגדל העמק, רהט, טייבה, טירה, כפר קאסם ונצרת יעובו התחנות ויוגדלו. במסגרת התכנית בה מעורב גם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לחיזוק האכיפה, אף יגויסו 1,350 שוטרים חדשים.

על פינתוניםשהציג מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך לפני כחודש בוועדת הפנים של הכנסת, בזמן שערביי ישראל מהווים כ-21% מהאוכלוסייה, הרי שחלקם היחסי בעבירות של רצח (בעיקר על רקע פלילי) עומד על 59%, בעבירות של שוד על 47%, בעבירות רכוש על 32% ובעבירות של סחר בסמים - על 27%.במשטרה פועלים לכך שחלק ניכר מהשוטרים החדשים שיגויסו יהיו ערבים ומוסלמים, דבר שתפקידו להגביר את שיתוף הפעולה עם המגזר.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד