בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לו יכולתי, הייתי יורה על מנת להרוג"

רועי הראל מסביר לסופר מאיר שלו על עמדתו ביחס לסוגיית הרג מחבלים. במערכת הפוליטית גינו את הרב יוסף, חבר הכנסת סמוטריץ': "נפלתם על השכל?!"

  • ד' אדר ב תשע"ו - 11:27 14/03/2016
גודל: א א א
זירת הפיגוע בעלי (דוברות מטה בנימין)
זירת הפיגוע בעלי (דוברות מטה בנימין)

איש השמאל, הסופר מאיר שלו, "החמיא" לרועי הראל, מי שנפצע במהלך ההשתלטות על המחבלים שחדרו ליישוב עלי, אך הראל מצדו לא ממש התלהב מהמחמאות של שלו.

בטור השבועי שלו ב'ידיעות אחרונות' של סוף השבוע שעבר כתב הסופר מאיר שלו כי אם הוא היה בוחר ב'איש השבוע' הרי שרועי הראל היה זוכה בתואר מבחינתו. והנה הנימוק: הראל "לא גידף ולא קילל. לא צווח 'הקם להורגך השכם להורגו', וכשגבר על שני התוקפים בידיים חשופות, הוא העמיד את כל מי שתומך בריקון מחסנית על ילדה בת 13 עם מספריים באור הנכון".

שירה, אשתו של רועי, פרסמה אמש (א') פוסט בעמוד הפייסבוק שלה בו היא מספרת כי רועי שלח תגובה למערכת 'ידיעות אחרונות' אך שם לא ראו לנכון לפרסם את תגובתו: "כשקראנו את נימוקי הבחירה הבנו שרועי אמנם הגיבור שלו אך מהסיבות הלא נכונות...".

בפוסט, מביאה שירה דברים שכתב רועי למערכת העיתון: "אמנם, את צמד המחבלים שפרצו לביתי במטרה לשחוט את ילדיי במיטותיהם הדפתי בידיים חשופות. אבל לא משום ש'ביקשתי להעמיד באור הנכון את מי שתומך בריקון מחסנית לגופה של ילדה בת 13 עם מספריים', אלא מפאת העובדה הפשוטה שדקות לפני שפתחתי את הדלת נעלתי את האקדח שבבעלותי בכספת. לו הייתה לי האפשרות הייתי בהחלט משתמש בו על מנת להרוג את אלו המבקשים לרצוח אותי ואת משפחתי בביתי שלי. נכון, אני מניח שלא הייתי 'מרוקן מחסניות' אם לא היה כורח שכזה, אבל מכאן ועד לצייר את העובדה שהדפתי אותם בידיי החשופות כהחלטה ערכית המרחק רב".

| סמוטריץ': "רוב העם בישראל תומכים ברעיון המוסרי הזה"

לאחר שמבערכת הפוליטית היו מי שראו לנכון לנגח את הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף, לאחר שבדרשת מוצאי השבת האחרונה הוא אמר כי יש להרוג מחבלים בזירה ו"לא לפחד מבג"ץ ומהרמטכ"ל", אמר אתמול חבר הכנסת סמוטריץ' כי דבריו של הרב יוסף משקפים נאמנה את דעת רוב עם ישראל.

"החלקתם על הראש? הראשון לציון הרב יצחק יוסף חזר בדרשתו על המוסר היהודי בן אלפי השנים- הקם להרגך השכם להורגו. רק בשבוע שעבר הובהר בסקר שהתפרסם שרוב העם בישראל, בריא, ומזדהה עם העיקרון המוסרי החשוב הזה. יועילו בטובם המתחסדים והמגנים לנשום נשימה עמוקה ולא לתקוף את המובן מאליו. ידע כל מחבל המרים יד על יהודי, דמו בראשו", אמר סמוטריץ'.

חבר הכנסת עופר שלח מ'יש עתיד' בחר אתמול להתנגח בצורה חריפה ברב יוסף בשל דבריו במוצאי השבת.

יאיר שלג, מ'המכון הישראלי לדמוקרטיה' התבטא גם הוא נגד הרב יוסף וטען שהוא "מצטרף לשורה ארוכה ובעייתית של רבנים המבקשים לפסוק לציבור בעניינים שהאחריות עליהם מסורה בידי גורמים ממלכתיים אחרים - מערכת הביטחון, הדרג המדיני הממונה עליה, ושופטי בג"ץ הבוחנים את חוקיות הפעולה. בכך מכשיל הרב את קהל שומעיו, ורבים בציבור הדתי, בדילמה לא ראויה בין מקורות הסמכות: האם יצייתו לרמטכ"ל או לרב הראשי? הוא אף עושה זאת תוך כדי הבעת זלזול באותם גורמים, כמו הרמטכ"ל ושופטי בג"ץ, שהאחריות בנושאים אלה מסורה להם ולא לו. לכן, על הגורמים הרלוונטיים - ראש הממשלה, שר הדתות, וראשי הציבור הדתי - לדחות ולגנות את דבריו".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד