בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הפצועים מאושפזים - צה"ל כבר מוסר גופות

הדי אזעקות האמבולנסים עדיין מהדהדים ובצה"ל ממהרים להתרפס. שעות ספורות לאחר שלחצו על דוושת הגז ושעטו לעבר טרמפיסטים בהר חברון, ימסרו גופותיהם ללא תנאי לידי הערבים

  • אברהם שפירא
  • ד' אדר ב תשע"ו - 12:32 14/03/2016
גודל: א א א
המחבל ולידו הנשק ששימש לפיגוע הירי (משה בוטביה TPS)
המחבל ולידו הנשק ששימש לפיגוע הירי (משה בוטביה TPS)

צבא ההגנה לישראל צפוי בשעה הקרובה למסור את גופותיהם של שלושת המחבלים שבצעו פיגועי דריסה וירי הבוקר (שני) בהר חברון לידי הערבים.

בשונה מהנחיות השר לביטחון פנים גלעד ארדן, בצה"ל נוקטים במדיניות רכה מאוד עם המחבלים גם בנושא מסירת גופותיהם. בפיגועים האחרונים החלו בצה"ל למסור את הגופות עוד באותו יום, מספר שעות לאחר שרצחו, פצעו או ניסו לפגע. אם פיגועים כמו אלו שהתרחשו הבוקר היו מתבצעים בירושלים או במרכז הארץ, מקומות בהם המשרד לביטחון פנים אחראי בשטח ולא צה"ל, סביר להניח כי הגופות היו נמסרות לערבים לאחר הרבה זמן, בליווי תנאים על אופי ההלוויה. גופותיהם של שני חיילי צה"ל הדר גולדין ואורון שאול הי"ד עדין בשבי החמאס.

סמוך לשעה 06:45 ביצעו שני מחבלים פיגוע דריסה בכניסה לקרית ארבע ונורו למוות בידי כוח צה"ל. במקום היו שני מחבלים שהיו חמושים בכלי נשק חמים. אחד המחבלים אחז באקדח וחברו אחז ברובה מסוג קרל גוסטב. השניים ניסו לדרוס טרמפיסטים בתחנה הסמוכה ומיד לאחר מכן ביצעו ירי לעבר צעיר יהודי. הם נורו בידי חייל ומאבטח אזרחי שהיה במקום ונהרגו.

קבלת גופות מחבלים (סוכנות מען)

כחצי שעה לאחר מכן, סמוך לשעה 7:13, ביצעערבי פיגוע דריסה נוסף בצומת. הוא נהג את רכבו לעבר יהודי שעמד בצומת ופצע אותו באורח קל. חיילים שהיו במקום ירו לעברו והוא נהרג. ארבעה יהודים נפצעו בשני הפיגועים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד