בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"נפל בקרב" על מצבת ינאי ויסמן הי"ד

לאחר דרישת אשתו של ינאי, משרד הביטחון הודיע כי הכיתוב יופיע על המצבה • "זירת קרב" בין מדפי הסופר

  • ד' אדר ב תשע"ו - 15:50 14/03/2016
גודל: א א א
קברו הטרי של ינאי ויסמן השם יקום דמו (הלל מאיר TPS)
קברו הטרי של ינאי ויסמן השם יקום דמו (הלל מאיר TPS)

לאחר מאבק, הודיעו היום (שני) במשרד הבטחון, כי בעקבות התייעצות שהתקיימה הוחלט כי צמד המילים "נפל בקרב" יופיע על מצבתו של ינאי ויסמן הי"ד שנרצח בידי מחבלים בחנות 'רמי לוי' בשער בנימין בחודש שעבר.

ההתייעצות התקיימה לאחר בקשתה של יעל, אלמנתו של ינאי, להכיר בו בחלל שנפל בקרב, זאת בשל התפקוד שלו במהלך הפיגוע והחתירה למגע שקיים אל מול המחבלים.

מדובר בהחלטה חריגה, שבה פיגוע חבלני שלא מתרחש בגזרה בעל אופי מובהק של לחימה, מוגדר כ"קרב". בהודעת משרד הביטחון נכתב כי "בעקבות פניית האלמנה, פנה משרד הביטחון לצה"ל וביקש את עמדתו הברורה באשר לנסיבות האירוע שבו נפל ינאי ז"ל. בעמדת צה"ל כפי שהועברה למשרד הביטחון קבע הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי אייזנקוט, כי 'עמדת צה"ל בנושא האירוע שבו נהרג סמל-ראשון טוביה ינאי וייסמן ז"ל היא כי מדובר בקרב - וזאת כחלק מהמחויבות שלנו לינאי כלוחם, למשפחתו ולאתוס הלחימה הצה"לי'.

הרמטכ"ל הוסיף וכתב כי 'העובדה שינאי ז"ל חתר למגע עם המחבלים ולנטרולם בידיים חשופות עד למותו - מבטאת את אומץ ליבו ואת העובדה שמבחינתו יצר מציאות של קרב עם המחבלים'".

"קיבלנו את הודעת משרד הבטחון כי על מצבתו של ינאי יחקק 'נפל בקרב'. אנו חושבים כי לאור נסיבות נפילתו של ינאי זהו המינימום המוסרי המתבקש מאיתנו כחברה וכעם להעניק לינאי - גיבור ישראל, את הכיתוב הנכון והראוי על מצבתו", נמסר הערב ממשפחתו.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד