בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מאיר דגן הלך לעולמו

ראש המוסד לשעבר מאיר דגן נפטר הבוקר, והוא בן 71. לאחר ששימש בשורה של תפקידים בכירים בצה"ל שימש דגן כראש המוסד במשך 9 שנים

  • ז' אדר ב תשע"ו - 12:16 17/03/2016
גודל: א א א
מאיר דגן (דוד לרנטל לעמ)
מאיר דגן (דוד לרנטל לעמ)

ראש המוסד לשעבר מאיר דגן הלך הבוקר לעולמו, לאחר מספר שנים של מאבק במחלת הסרטן. דגן בן 71 במותו שימש בשורה של תפקידים בכירים במהלך חייו. בהודעה רשמית של המוסד נכתב כי "ראש המוסד יוסי כהן, ראשי האגפים ועובדי המוסד מביעים צער עמוק ומביעים תנחומים למשפחת דגן".

מאיר דגן נולד בשנת תש"ה בעיר חארסון שבאוקראינה. כשהיה בן חמש עלתה משפחתו לארץ והשתכנה במעברת 'מחנה ישראל' ליד לוד. את שירותו הצבאי החל דגן ביחידת הצנחנים, ובמלחמת ששת הימים שירת כמפקד פלוגה בקרבות בסיני. בשנת תש"ל הקים דגן את סיירת רימון שעסקה בעיקר באיתור מחבלים בעזה.

ראש המוסד מאיר דגן כששימש כאלוף בצה"ל (לעמ)

במלחמת יום כיפור השתתף דגן בחציית תעלת סואץ ובמלחמת לבנון היה מהראשונים שנכנסו לביירות כששימש בתפקיד מפקד חטיבת שיריון. לאחר מכן השתתף דגן בהקמה ותפעול צבא דרום לבנון.

לאחר שסיים את שירותו הצבאי בדרגת אלוף, שימש דגן כיועץ לעניני טרור לראשי הממשלה יצחק רבין ובנימין נתניהו. בשנת תשס"ב, מונה דגן לתפקיד ראש המוסד על ידי ראש הממשלה דאז אריק שרון, תפקיד בו שימש גם תחת ראשי הממשלה אולמרט ונתניהו עד לפרישתו מהתפקיד בשנת תשע"א.

מאיר דגן עם אריאל שרון (לעמ)

עם הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי, בעת שפרש מתפקידו (אורי שיפרין, דובר צהל)

בשנת תשע"ב התגלה אצל דגן גידול סרטני בכבד והוא נזקק לתרומת כבד. מפאת גילו המבוגר לא יכל דגן לקבל את התרומה בישראל והוא נאלץ לערוך את הניתוח בבלארוס, עם זאת על אף ההשתלה הסרטן נותר בגופו של דגן והבוקר כאמור, הלך דגן לעולמו והוא בן 71 במותו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אני מבקש להביע צער עמוק, על פטירתו של אלוף במיל' מאיר דגן ז"ל. מאיר היה לוחם ומפקד נועז, שתרם רבות לביטחון המדינה במערכות ישראל, במטה ללוחמה בטרור ובהמשך כראש המוסד. ב-8 השנים בהן כיהן כראש המוסד, הוביל את הארגון למבצעים נועזים, פורצי דרך וגבולות. לוחם גדול הלך לעולמו, יהי זכרו ברוך".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד