בע"ה י"ג אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שנתיים מאסר על כתיבת מסמך "המרד"

תקופת מאסר ארוכה מאוד נגזרה על פעיל שהורשע בכתיבת המסמך "מלכות הזדון" בו מוסברת דרך אידיאולוגית למהפכה יהודית במדינת ישראל

  • ז' אדר ב תשע"ו - 18:19 17/03/2016
גודל: א א א
משה אורבך (הקול היהודי)
משה אורבך (הקול היהודי)

בית משפט השלום ברחובות גזר היום (חמישי) מאסר בפועל לתקופת בת 24 חודשים על פעיל שהורשע בסעיף של "המרדה".

הפעיל, משה אורבך כבן 24 תושב בני ברק, נעצר לפני שבעה חודשים במהלך תיק החקירה כנגד הצתת הכנסייה הסמוכה לכינרת בידי בלשים של ימ"ר ש"י. במהלך המעצר נמצא ברשותו דיסק און-קי המכיל קובץ של חומר כתוב שתוכנו, על פי כתב האישום שימש להמרדה.

הקובץ, על פי האישום, היה בעצם מדריך כיצד יש לבצע פעולות "תג מחיר". בקובץ שכותרתו "מלכות הזדון" מוסבר איך יש לבנות חוליות של פעילים על מנת שאלו "יעשו מעשים". בהמשך מפורטות דרכים טכניות כיצד יש לבצע הצתות רכבים, בתים, מסגדים וכנסיות.

בחוברת מתייחס הכותב גם לחקירות שב"כ ולשמירה על חשאיות מוחלטת בין חברי החוליה. על פי הוראות המסמך, אין לאף אחד מחברי החוליה לספר על מעשים שביצע לחבר אחר. כל הפעילות, כך מוסבר במסמך, נעשית במטרה להציף סוגיות תפר בין הדמוקרטיה לדעת התורה. בהם - עבודה זרה בארץ ישראל, גויים בארץ, התבוללות ומלחמה אמיתית באויבים.

בפעם הקודמת שהורשע יהודי בעבירה של המרדה, הייתה בתקופת המחאה שבטרם גירוש יהודי גוש קטיף וצפון השומרון. העונש מרבי על עבירה זו יכול להגיע לחמש שנות מאסר בפועל.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד