בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תגובות סוערות נגד שוברים שתיקה

נדבך נוסף ב"כתב האישום" כנגד ארגון שוברים שתיקה התפרסם בשבוע שעבר, ובו עדויות בהן נראים פעילי הארגון מוציאים מידע "מסווג" מחיילים משוחררים. המימון לאיסוף הנתונים מגיע ממשלות זרות, אם תהיתם

  • י' אדר ב תשע"ו - 13:16 20/03/2016
גודל: א א א
שוברים שתיקה (צילום מסך)
שוברים שתיקה (צילום מסך)

ביום שישי הורה שר הביטחון משה (בוגי) יעלון לצה"ל לפתוח בחקירה כנגד ארגון שוברים שתיקה, זאתלאחר שאנשי הארגון תועדו כשהם מנסים להשיג מידע מסווג אודות פעילות צה"ל ברצועת עזה.ההנחיה הועברה פרקליט הצבאי הראשי, למשטרה הצבאית ולמחלקת ביטחון המידע של צה"ל.

בסוף השבוע שעבר, פורסם בערוץ 2 תחקיר נוסף כנגד ארגון "שוברים שתיקה" בו מעורבים פעילים מארגון "עד כאן" הפועל כנגד ארגוני השמאל ושתל את אנשיו בארגוני השמאל.

בתחקיר עלה כי אנשי ארגון השמאל הקיצוני, מחזיקים בידיהם חומר רב המוגדר כמסווג, אותו שמעו, לטענתם, מפי חיילי צה"ל במסגרת "איסוף עדוית" על מה שהתרחש במהלך שירותם הצבאי. בתחקיר נראים אנשי שוברים מוציאים מ"חייל משוחרר" - שתול של "עד כאן" פרטים נרחבים שאינם קשורים למטרה אותה מציגים בארגון - זכויות אדם.

המראיינים שואלים את החייל על מכשירים שקיימים ברשות צה"ל ומזהים מנהרות של החמא"ס, על הכלים בהם נעים הכוחות בעוטף עזה ועוד. בעקבות התחקיר נשמעות תגובות רבות כנגד הארגון שכנות פעילותו למען זכויות אדם מוטלת בספק בעיני הציבור בישראל.

אוספים מידע. מתוך התחקיר (צילום מסך ערוץ 2)

תגובת "שוברים שתיקה" לכתבה הייתה כי הם פועלים לפי כללי גוף הצנזורה בנוגע לפרסום תכנים, על אף שישנה גם עבירה פלילית, קודם שלב הפרסום, בדבר חומר מסווג. סיפורו של החייל אלעד סלע, המרצה עונש של 45 חדשי מאסר בגין העברת מידע מסווג לתושבים, ללא פרסומו בתקשורת בכלל, מעידים על זאת. סלע הורשע כי העביר לתושבים מידע מסווג על תיקים המתנהלים בעניינם, ועל מעצרים שצפויים להם.

"ארגון 'שוברים שתיקה' חותר תחת מדינת ישראל וגורם לה נזק כבד מאוד מבפנים ומבחוץ", אמר יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד. "בזמן שמדינת ישראל נאבקת מול גל טרור לוקח ארגון שוברים שתיקה מידע ומשתמש בו נגד המדינה. מדינת ישראל צריכה לעשות הכל כדי להגן על חייליה - זה ארגון שאין לו שום זכות קיום במדינה שנלחמת יום יום בטרור למען בטחון אזרחיה".

בפתח ישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר (ראשון) אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי "מי שמוביל את המאבק הצבאי בטרור הם צה"ל וכוחות הביטחון. הניסיון להכפיש את חיילי צה"ל הוא פסול בפני עצמו – אבל הניסיון לאסוף עליהם חומר מודיעיני – הוא בלתי נסבל והוא מטופל על ידי הגורמים האמונים על כך".

עורך הדין עודד סבוראי, המייצג את ארגון "עד כאן" הגיב לתחקיר ואמר: "הם מכשילים חיילי צה"ל שמגיעים, אולי בתמימות, למסור עדות על דברים שהם מרגישים שעשו לא בסדר, במהלך שירותם הצבאי, ואגב כך, מובלים או מודחים על ידי אנשי שוברים שתיקה. חייל כזה, שמוסר ידיעה סודית, חשוף להעמדה לדין על עבריה פלילית שדינה לפי חוק העונשין הוא עד 15 שנות מאסר.

יהודה פואה, יו"ר ארגון בצלמו, פרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו, לפיו ארגון שוברים שתיקה קיבל בשנה הלועזית הקודמת 492,289 שקלים בתור תרומה ממשלות זרות לצורך "איסוף עדויות" של לוחמים, זאת מלבד לסכומי עתק נוספים שניתנו תחת הגדרות אחרות. לטענת 'בצלמו', הנתון הזה מלמד על כך שאיסוף החומר המודיעיני היא לא טעות נקודתית או התנהלות תמימה של 'שוברים שתיקה כפי שניסו לטעון.

צילום מסך של תרומה מ"סיוע נוצרי" לשוברים שתיקה

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד