בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"רב הנסתר על הנגלה"

ב'חוננו' מגיבים להצתת ביתו של העד להצתת בית משפחת דוואבשה. "רק הצתה אחת נחקרה - באמצעות עינויים שלא מביאים לחקר האמת" אמר מנכ"ל הארגון

  • י' אדר ב תשע"ו - 13:20 20/03/2016
גודל: א א א
שמואל מידד (יהודה פרל)
שמואל מידד (יהודה פרל)

לאחר שהמשטרה הטילה צו איסור פרסום על פרטי שריפת הבית הלילה בכפר דומא, אירוע המעורר תהיות על אירוע ההצתה בו נשרפו למוות שלושה מבני חמולת דוואבשה, אומר שמואל (זנגי) מידד מנכ"ל ארגון חוננו כי "שרשרת השריפות בכפר דומא בחודשים האחרונים מעלה סימני שאלה רבים".

"מוזר מאד כי השריפות החוזרות הם סביב אותו אזור גאוגרפי וסביב אותה משפחה ועל פי הפרסומים באותה דרך פעולה", אומר מידד.

"אירועים אלו לא נחקרו ולא נבדקו באופן יסודי ובלתי תלוי, וכבר ראינו כי בעניינו של חאלד מוגרבי, השייח המסית מהר הבית לא נפתחה חקירה והוא לא נעצר אלא לאחר שארגון חוננו הגיש תלונה. כן בעניינם של חברי ארגון תעאיוש, עזרא נאווי ו'שוברים שתיקה' בחרה המערכת לעצום עין, ועל כן נראה כי שיקולי החקירה אינם תמיד ענייניים".

מידד מזכיר כי "חקירת שריפה אחת מתוך רבות בדומא כן בוצעה, אבל רק כלפי יהודים ובאמצעות עינויים אכזריים שלא מביאים לחקר האמת, אלא לתוצאה שאינה מתיישבת עם מגוון העדויות והראיות במקום".

"רב הנסתר על הגלוי בפרשת דומא ואנחנו מקווים שהאמת הן על אירועי השריפה, והן על התנהלות הרשויות החוקרות תיחשף לעיני הציבור", הוא אומר.

עו"ד איתמר בן גביר אמר הבוקר כי "הצתת הבית בדומא רק מחזקת ומבססת הטענה אותה טענו מתחילת הפרשה כי עמירם בן אוליאל לא עומד מאחורי הצתת הבית בדומא. אנשי הכפר מסוכסכים בינם לבין עצמם וזו לא הפעם הראשונה שיש באותו כפר חיסול חשבונות אישי. הטענה שהמדובר בבית של עד וייתכן וזה נועד להרתיעו יותר ממגוחכת שהרי עדי הראייה דווקא מסייעים לטענה שבן אוליאל לא ביצע המעשה והם מוסרים גרסה על מכונית שהייתה במקום כאשר טענת השב"כ היום כי בן אוליאל ביצע המעשה לבד וברגל".

נזכיר, כי עדויות של ערביי הכפר על מה שארע באותו הלילה סותרות כולן לחלוטין את עובדות כתב האישום שהוגש נגד עמירם בן אוליאל בגין שלושה מעשי רצח.

באתר וואלה, צוטט לאחר האירוע בן משפחה של ההרוגים: "הבחנו בארבעה מתנחלים שנמלטו מהמקום. תושבי הכפר ניסו לרדוף אחריהם אך הם נמלטו לכיוון מעלה אפרים".

גם מוחמד דרוואיש, שכן של משפחת דוואבשה, סיפר מאוחר יותר ל'וואלה' כי הוא רץ לזירה לאחר שבנו סיפר לו כי יש שריפה בבית משפחת דוואבשה. לדבריו הם ראו שני רעולי פנים - אחד שעומד בסמוך לתינוק שעלה באש והשני עמד בסמוך לאם ריהאם כשנשרפה. ציטוט דומה הובא גם על ידי עמירה הס בעיתון 'הארץ'. הנ"ל חזר על הדברים בראיון לחדשות ערוץ 1 לאחר הגשת כתב האישום.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד