בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

במהלך היום: התפרעויות בכפר דומא

ערביי דומא התפרעו ותקפו חיילים היום (א') בכפרם, זאת בעקבות הצתת בית בכפר. החיילים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות בלבד

  • י' אדר ב תשע"ו - 20:45 20/03/2016
גודל: א א א
חיילים בכפר. ארכיון (ויקיפדיה)
חיילים בכפר. ארכיון (ויקיפדיה)

במהלך שהותם של חיילי צה"ל בכפר דומא היום (ראשון) בעקבות הצתת ביתו של ערבי מהכפר, התפרעו ערביי הכפר, השליכו אבנים לעבר כוחות צה"ל ותקפו חיילים.

בסרטונים שהתפרסמו ברשתות החברתיות, נראים חיילי צה"ל כשהם מותקפים באבנים. על פי הפקודות, השיבו החיילים באמצעים לפיזור הפגנות בלבד, זאת על אף הסיכון הממשי לחייהם כתוצאה מאלימות ערביי הכפר.

הלילה, כאמור, הוצת ביתו של עד ערבי בפרשיית העינויים בכתב האישום על אירוע ההצתה שאירע בכפר דומא לפני שבעה חודשים. בשלב זה, פרטי החקירה אסורים לפרסום, אך לקראת הערב נמסר מהמשטרה ומהשב"כ כי ככל הנראה לא מדובר בהצתה שבוצעה בידי יהודים.

עו"ד איתמר בן גביר אמר הבוקר כי "הצתת הבית בדומא רק מחזקת ומבססת הטענה אותה טענו מתחילת הפרשה כי עמירם בן אוליאל לא עומד מאחורי הצתת הבית בדומא. אנשי הכפר מסוכסכים בינם לבין עצמם וזו לא הפעם הראשונה שיש באותו כפר חיסול חשבונות אישי. הטענה שהמדובר בבית של עד וייתכן וזה נועד להרתיעו - יותר ממגוחכת שהרי עדי הראייה דווקא מסייעים לטענה שבן אוליאל לא ביצע המעשה והם מוסרים גרסה על מכונית שהייתה במקום כאשר טענת השב"כ היום כי בן אוליאל ביצע המעשה לבד וברגל".

גם מנכ"ל ארגון חוננו, זנגי מידד, הגיב לדברים ואמר: "חקירת שריפה אחת מתוך רבות בדומא כן בוצעה, אבל רק כלפי יהודים ובאמצעות עינויים אכזריים שלא מביאים לחקר האמת, אלא לתוצאה שאינה מתיישבת עם מגוון העדויות והראיות במקום. רב הנסתר על הגלוי בפרשת דומא ואנחנו מקווים שהאמת הן על אירועי השריפה, והן על התנהלות הרשויות החוקרות תיחשף לעיני הציבור".

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד