בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

זעם בשומרון לקראת הגעתו של רז ניזרי

שוב ניזרי מקבל במה בקרב ציבור המתיישבים: מי שאישר לענות את עצורי פרשת העינויים מגיע להרצאה בשומרון

  • י"א אדר ב תשע"ו - 13:17 21/03/2016
גודל: א א א
רז ניזרי בכנס 'ירושלים' (ישראל ברדוגו)
רז ניזרי בכנס 'ירושלים' (ישראל ברדוגו)

יותר משלושה חודשים חלפו מאז עונו נערים יהודים במרתפי שירות הביטחון הכללי, במסגרת חשדות שיוחסו לחלק מהם על השתתפות בהצתת בית ערבי בכפר דומא. הציבור, שיצא באותם ימים מביתו למחות על עינוי הנערים, לא סלח כל כך מהר למקבלי ההחלטות, לנותני האישורים ולמבצעים בפועל.

זעם בשומרון בעקבות אירוע שצפוי להיערך בבניין המועצה האזורית שומרון באזור התעשייה ברקן, אותו יזמה לשכת עורכי הדין בישראל. באירוע צפוי להשתתף ולהרצות בפני קהל עורכי דין מהשומרון המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז ניזרי. ניזרי אישר לחוקרי השב"כ להשתמש "באמצעים מיוחדים" כהגדרתו ובכך נתן אור ירוק לעינויי התופת שעברו הנערים במטרה להביא להודאות - אמיתיות או לא - בתיק דומא.

בנוסף, במהלך החקירות והעינויים, הורה נזרי על מעצרו של רב ישוב בשומרון שבנו נחקר בשב"כ. הרב נעצר בדרכו לתפילת שחרית על ידי בלשים של ימ"ר ש"י והובל לחקירה ללא שהוזמן אליה כמקובל וללא שנחשד כי היה לו קשר כלשהו להצתה.

בתגובה, פעילים בשומרון אמרו לקול היהודי: "מצער להווכח שיהודי שאחראי למעשים חמורים כל כך כלפי אחיו מתקבל פעם אחר פעם בזרועות פתוחות על ידי גומרים הנחשבים בטעות כמזוהים עם ההתיישבות ועם התורה. לא נותר אלא להבין שאין כאן לא תורה ולא קדושה אלא הערצה עיוורת למוסדות המדינה ולבעלי השררה, בלי שום תלות במעשים החמורים עליהם הם אחראים".

מפגינים מול רז ניזרי (יהודי לא מענה יהודי)

יצויין, כי זו לא הפעם הראשונה שניזרי מקבל במה במעגלים שונים של ציבור המתיישבים. לכנס 'ירושלים' שהתקיים לפני כחודש וחצי ואליו הוזמן גם כן ניזרי, הגיעו פעילים ממטה 'יהודי לא מענה יהודי'. ברגע שניזרי קיבל לידיו את רשות הדיבור בפאנל בנושא "נוער הגבעות" קמו הפעילים והחלו לצעוק: "לא לגיטימי שהוא ידבר פה", ו"מענה יהודים לא ידבר על נערי גבעות", עד שהוצאו על ידי המארגנים מהאולם.

בעלון השבת 'שבתון' הופיע בפרשת משפטים מאמר של ניזרי, בסמוך מאוד לקיומה של "פרשת העינויים".

במוצאי שבת, בשבוע בו התקיים כנס ירושלים, הגיעו עשרות תושבים ופעילים יחד עם משפחות העצורים אל מול ביתו של רז ניזרי בגבעת שמואל,בדרישה להקים ועדת חקירה בעקבות פרשת העינויים של העצורים בפרשת העינויים.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד