בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"למרות המעצר - מצבנו הרבה יותר טוב"

ברוך מרזל לא מתחרט לרגע על חלוקת מגשי הפיצות לחיילים שהורגים מחבלים. "צריך לפעול על פי כללי היהדות, ולא כמו שאומר הרמטכ"ל. לא לחשוב פעמיים"

  • י"ז אדר ב תשע"ו - 21:07 27/03/2016
גודל: א א א
ברוך מרזל (יהודה פרל)
ברוך מרזל (יהודה פרל)
סכין במצ"ח - הסיקור המלא בקול היהודי

בעקבות פרשת החייל מחברון, שוחחנו עם ברוך מרזל, שכן לעמדת ג'ילבר בה אירע פיגוע הדקירה שהוביל לסערת מעצר החייל שירה במחבל לאחר ש"נוטרל". מרזל, נוהג להביא לחיילי הגזרה מגשי פיצה לאחר שאלו הורגים מחבלים שהגיעו לפגע.

לדעתו, "הפשע היחיד שנעשה שם, הוא שהחברים של החייל שירו לאחר הדקירה, לא סיימו את המשימה שלהם והשאירו את המחבל בחיים. הם לא ירו מספיק כדורים במחבל בשביל לנטרל אותו סופית. אם הם היו עושים את העבודה כמו שצריך לא היה צריך להרוג אותו אחרי כן". מרזל הוסיף כי "במקום הזה, ביום הניסיון רצח עברו מאות רבות של יהודים. הייתה תהלוכת "עד דלא ידע", ואנחנו צריכים להתייחס לרוצח הזה כמו שבוגי התייחס לאבו ג'יהד וכמו שהתייחסו לרוצחים בכל הדורות. לא לפצוע ולא לנטרל – לחסל".

"למרות המעצר, מצבנו טוב יותר"

"אני משתדל לא לדבר עם החיילים שאני פוגש פוליטיקה, אבל בוודאי שאני מעדיף שהחייל ישב במאסר והתושבים לא ימותו. זה הרבה יותר נכון. הייתי בכמה אירועים בחיים שלי. למשל ברצח של נתי עוזרי הי"ד, המחבל הגיע לבית החולים עם רימון בכיס ובכל רגע נתון, אם הוא היה מתאושש קצת, היה יכול להרוג הרבה אנשים".

"חייל שעושה מעשה טוב יקבל פיצה" ()

"צריך לפעול על פי כללי היהדות, ולא כמו שאומר הרמטכ"ל. לא לחשוב פעמיים. להבנתי, המצב עכשיו הוא יותר טוב מאשר אם החייל לא היה יורה. אני לא שופט את המצב, כי אני לא החייל שברור שאן הוא היה יכול להחזיר את הגלגל אחורה הוא לא היה יורה. אבל הוא היה תמים. הוא חשב שהמפקדים שלו יתנו לו גב. אנחנו לא תמימים. אנחנו מכירים את המפקדים האלו, את בוגי, את אלוף הפיקוד. הם דואגים רק לדבר אחד – לקידום שלהם. ביטחון ישראל זה במקום שני, לצערנו הרב. אלו דברים חמורים מאוד מה שאני אומר. אני חושב שזה לא שהם לא יודעים מה לעשות אלא שהם חושבים שזה לא יראה טוב בעיני כמה עיתונאים או כמה פוליטיקאים".

מרזל מוסיף כי את מגשי הפיצה לחיילים הוא ימשיך לחלק. "לחייל שעושה מעשה טוב ומציל יהודים, מגיע שיפנקו אותו".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד