בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

התארגנות חשאית? "בקונספציה של משרד הביטחון"

לאחר שנטען כי השתתפות בהפגנה מול אלוף הפיקוד מצביעה על חברות בהתארגנות חשאית, עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו הגיב לאלוף הפיקוד במכתב חריף. "מדובר בצו על בסיס קולקטיבי"

  • י"ח אדר ב תשע"ו - 17:46 28/03/2016
גודל: א א א
עורך הדין מנשה יאדו (יחצנים)
עורך הדין מנשה יאדו (יחצנים)

לאחר שבפיקוד מרכז הודיעו לעו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו כי הגעתו של צעיר יהודי להפגנה בסמוך לבית האלוף רוני נומה מצביעה על מעורבותו ב"התארגנות חשאית", שיגר עו"ד יאדו מכתב תגובה חריף ובה ענה על טענות פיקוד המרכז כלפי הצעיר, רועה צאן מגבעת הבלאדים בכוכב השחר אשר הורחק בצו מנהלי מבנימין והשומרון.

‏עו"ד יאדו ציין כי מרבית המידע המופיע בפארפרזה הוא כללי ואינו מתייחס למרשו באופן ספציפי, ותקף את מה שהוא מכנה "קונספציה" של משרד הביטחון והרשויות על כך שקיימת "התארגנות חשאית" של צעירים מהגבעות, קונספציה המבוססת מבחינת הרשויות על מציאת מסמכי טיוטה המכונים "המרד" ו"מלכות הזדון" אצל שלושה פעילים ומאז נמסרים לעורכי הדין של ארגון חוננו בכל עתירה או השגה כנגד עשרות הצווים המנהליים שהוציא אלוף פיקוד המרכז כנגד צעירים יהודים.

"מרשי טוען כי הוא לא ראה את מסמכי מלכות הזדון והמרד עד לאחר שאלו פורסמו על ידי רשויות החוק", כתב עו"ד יאדו. "טענת מרשי אמינה אף במבחן האובייקטיבי, שכן מרשי מעולם לא נחקר לגבי מסמכים אלו ומעולם לא הוטח בו שהוא קשור אליהם. לכן ברור שאותם המסמכים לא אמורים היו להיות חלק מהפרפרזה בענינו וכי מדובר אפוא בצו על בסיס קולקטיבי מובהק".

עו"ד יאדו מציין עוד כי "מסמך 'מלכות הזדון' הביא להרשעה של אדם אחד ואין להרחיב את מעגל הסנקציות שננקטות בגין מסמך זה למספר בלתי מסוים של אנשים".

"ככלל, ולאחר שחקרתי ודרשתי ככל שהיה בידי מצאתי כי לא קיימת התארגנות חשאית. קיימות אידיאולוגיות, וקיימת תסיסה אך לא התארגנות. הקיום של ההתארגנות הוא בקונספציה של משרד הביטחון אבל לא בשטח. הקונספציה משרתת ומקלה על רשויות הביטחון לאכוף צווים על בסיס קולקטיבי - אולם אין לה בסיס אמיתי".

עו"ד יאדו אף עונה לטענת פיקוד המרכז על כך שחברי ההתארגנות רוצים "לקרב את הגאולה". "אבקש לחדד כי אין דופי ב"שאיפה לשנות את סדרי הממשל ולקרב את הגאולה". שאיפה לגאולה ולשינוי סדרי שלטון היא שאיפה לגיטימית - ואין לטשטש זאת. יהודי דתי מצווה ועומד על שאיפה לגאולה ולשינוי סדרי שלטון.

ואם תאמר כי השאיפה לגיטימית, אולם בפרפרזה מדובר על הסתה לאלימות והמרדה, פעולות לא לגיטימיות ולא חוקיות, הרי שכנגד מרשי אין ראיות לביצוע פעולות כאלו, ולכן אין את הראיות ולו המנהליות הנדרשות כדי להוציא כנגד מרשי צו צמצום", כתב עו"ד יאדו.

עו"ד יאדו מציין כי בפיקוד מרכז "שכחו" להוסיף בפארפרזה את אמירותיו של הצעיר בשתי חקירות משטרה על כך שהוא מתנגד לאלימות נגד בני מיעוטים, וכן כי הסתבכותו עם החוק בעבר היתה על רקע הרס מאחזים בלבד, דבר שאינו עולה לכדי עילה להוצאת צו מנהלי אשר אמור להינתן על רקע חשש ביטחוני.

גם הטענה כי העובדה שהצעיר ניסה ללכת להפגין מול ביתו של האלוף בחודש פברואר האחרון מהווה ראיה לכך שהוא שותף בהתארגנות חשאית ומסוכנת קוממה את עו"ד יאדו ומלמדת לדבריו על כך שנוצר טשטוש בין שיקולים ביטחוניים לציבוריים בהטלת הצווים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד