בע"ה ל' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חיסול המחבל בחברון: המחאה נמשכת

הערב (ב') יערכו מספר הפגנות וכך גם מחר. עיריית רמלה מצטרפת למחאה

  • י"ח אדר ב תשע"ו - 21:30 28/03/2016
גודל: א א א
הפגנת תמיכה בחייל. ארכיון (TPS)
הפגנת תמיכה בחייל. ארכיון (TPS)
סכין במצ"ח - הסיקור המלא בקול היהודי

הסערה סביב חקירתו של לוחם חטיפת כפיר שחיסל מחבל בחברון בסוף השבוע שעבר, ממשיכה לעורר הדים. הערב (שני) צפויים להתקיים מספר הפגנות מחאה במוקדים שונים, בין היתר באילת ובבית שמש.

מחר צפוי להתקיים דיון בהארכת מעצרו של הלוחם, אולם הוחלט כעת להעביר את הדיון מבית הדין הצבאי ביפו, שם תוכננה להתקיים הפגנה רבת משתתפים, לבית הדין הצבאי בקסטינה, בשעה 14:00. כך פורסם באתר 0404. גם עיריית רמלה הזמינה את תושביה להשתתף בעצרת שתערך מחר בהיכל התרבות העירוני.

ראש עיריית רמלה יואל לביא תקף היום את הממשלה ואמר כי "יש פה התנהגות בלתי מוסרית של המנהיגות האסטרטגית בישראל".

שר הבטחון לעומת זאת, בחר שוב לתקוף היום את החייל שחיסל את המחבל. "יש פה אירוע של חייל שסרח ולא של גיבור, אמר יעלון במליאת הכנסת. "מה אתם רוצים צבא מתבהם שאיבד חוט שידרה מוסרי?".

בתגובה לדברי יעלון מסרה משפחתו של החייל כי "מדאיג אותנו מאוד שהקרבות הפוליטיים ישפיעו על זכותו של הבן שלנו לפחות להליך הוגן - הוא היה שם בשליחות עם ישראל כולו ואנו מבקשים משר הביטחון לחדול מהרשעתו הפומבית כשהחקירה בעיצומה".

עוד טענה המשפחה, כי "זה פוגע בילד, זה פוגע במשפחה, זה פוגע בהליך התקין. איזה שופט צבאי יכול להתעלם ממסע השיסוי הזה בבן שלנו בבואו לדון בעניינו. אנא, די להפקיר את הילד".

קודם לכן היום פורסמו מסקנות הועדה שהקים מד"א לתחקור האירוע ומהם עולה, כי היה חשש במקום להימצאות מטען חבלה על גופו של המחבל שלבש מעיל ביום חמסין. ממד"א נמסר כי כוחות הבטחון טרם שללו אפשרות זו ועל פי הנהלים נאסר על הצוות הרפואי לטפל בפצוע.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד