בע"ה ט' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

היום: הפגנה מול הדיון של החייל

הדיון בעניינו עבר מיפו לקרית מלאכי לאחר שתוכננה הפגנת ענק ביפו. משפחתו של החייל ליעלון: אפשר הליך הוגן לבננו

  • י"ט אדר ב תשע"ו - 08:30 29/03/2016
גודל: א א א
סכין במצ"ח - הסיקור המלא בקול היהודי

גלי המחאה הנרחבת אותה ראינו בימים האחרונים צפויים להתנקז היום (ג') בשעות הצהריים להפגנה מול הדיון הצבאי בעניינו של החייל שחיסל את המחבל בחברון.

בתחילה, אמור היה הדיון להתקיים בבית הדין הצבאי ביפו, אך לאחר שההפגנה בתוכננה במקום צברה תאוצה, הודיעו בצבא כי הדיון יתקיים בבסיס מז"י הסמוך לקרית מלאכי. הפעילים שארגנו את ההפגנה פרסמו מייד כי ההפגנה תעבור להתקיים במיקום החדש של הדיון, מול בסיס מז"י בשעה 14:00.

בתוך כך, עוד ועוד אזרחים מצטרפים לעצומה האינטרנטית בה קוראים אזרחים להעניק לחייל צל"ש תחת העמדתו לדין. נכון לשעות הבוקר (ג') חתמו על העצומה למעלה מ-54 אלף אזרחים, מספר נדיר ביחס לעצומת שכאלה. מארגני העצומה מציינים כי הם לא דמיינו שהעצומה תסחוף ציבורים כל כך נרחבים.

במשפחת החייל התייחסו אמש לדיון בעניינו של בנם ואמרו בהקשר לדבריו של השר יעלון כי נראה שבנם אינו זוכה להליך הוגן. השר יעלון אמר אמש במליאת הכנסת כי "מדובר בחייל שסרח ולא בגיבור.מה אתם רוצים צבא מתבהם שאיבד חוט שידרה מוסרי?".

הסערה הציבורית סביב פרשת החייל מחוללת סערות רבות גם במערכת הפוליטית, כששר החינוך נפתלי בנט ממשיך להציג קו שמגן יחסית על החייל וטוען כי נערך לו משפט שדה וכי חייל צה"ל צריך לזכות לאמון ולתמיכה מצד מפקדיו ולא לחריצת דין עוד בטרם בירור נסיבות האירוע. חבר הכנסת אביגדור ליברמן מציג קו תקיף ביותר נגד ראש הממשלה ושר הביטחון שגינו את מעשיו של החייל מייד לאחר פרסום הסרטון. הוא צפוי להגיע ולהשתתף היום בהפגנה מול הדיון שיתקיים בעניינו של החייל. פרשנים פוליטית העריכו הבוקר כי ייתכן והפרשה תקרב בין ליברמן לבנט ואולי אף תחולל שינויים במערך הכוחות הפוליטיים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד