בע"ה ט' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

למעלה מ-1000 מפגינים מחוץ לדיון בעניין החייל

חלק מהמפגינים חסמו את הכביש. תשעה ימים מבקשת התביעה להארכת מעצרו. התובע הצבאי: "יש כללי פתיחה באש - ויש פעולות שאסורות בתכלית". המפגינים: "עדיף שתהיה עצור ולא קבור"

  • י"ט אדר ב תשע"ו - 14:23 29/03/2016
גודל: א א א
מפגינים מחוץ לדיון בקסטינה (הלל מאיר TPS)
מפגינים מחוץ לדיון בקסטינה (הלל מאיר TPS)
סכין במצ"ח - הסיקור המלא בקול היהודי

למעלה מ-1000 מפגינים התאספו בקריית מלאכי, שם, בבסיס מז"י הובא (שלישי) לדיון החייל שביצע ירי לעבר מחבל והרג אתו בחברון. עד כה, התקיימו הפגנות בעשרות מוקדים בארץ להבעת תמיכה בחייל ובירי.

נפגינים מחוץ לדיון בקסטינה (הלל מאיר TPS)

ביום שישי הובא החייל לאחר האירוע ובתחילת חקירתו במשטרה הצבאית לדיון בהארכת מעצרו. השופט הצבאי האריך את מעצרו עד להיום. בתוך כך פורסמן טענות ראשוניות של התובע הצבאי אדורם ריגלר, לפיהן החייל "ירה ללא צורך - לא הייתה סכנת חיים". "עולים סימני שאלה לטענה של החשוד לפיה פעל מתוך סכנת חיים. גם בגלל התנהגותו של החשוד בזמן אמת וגם בגלל אמירותיו סמוך לזמן הירי מטילות ספק לגבי טענתו" אמר התובע. "יש חריגה לכאורה מהוראות הפתיחה באש, מכללי הבטיחות ומהוראות המפקדים. יש סתירות ותמיהות בדבריו של החשוד, שמחייבות העמקה בחקירה".

החייל מובל לדיון על ידי חייל המשטרה הצבאית (הלל מאיר TPS)

התובע הוסיף, כי "גם באירוע מורכב וגם כשנלחמים בטרור מצופה מחיילי צה"ל שינהגו בדרך מסוימת, יש כללי פתיחה באש - ויש פעולות שאסורות בתכלית".

"תעשו נפקדות! תזרקו את הנשק! תעזבו את הצבא! תהיו במעצר. עדיף שתהיה עצור ולא קבור" צעק מפגין אחד."שחררו את הגיבור, שחררו את החייל", צעקו נוספים, ושרו: "אנחנו אוהבים אותך" כשהם מתכוונים לחייל.

חה"כ אביגדור ליברמן מחוץ לדיון (הלל מאיר TPS)

חבר הכנסת איווט ליברמן, הגיע גם הוא להפגנה המתקיימת כעת ותקף את שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ואת ראש הממשלה על "התערבות בוטה" בפרשייה. לדבריו הוא הגיע לאזן את דבריהם, המסתייגים - בלשון המעטה, ממעשה החייל.

במקביל, המחאה ברשתות החברתיות עולה ומתגברת. הגולשים אינם מפסיקים לדון בנושא, להגיב ולשתף את דעתם, על אף העובדה כי הנושא בוער כבר מספר ימים. אישי ציבור שמביעים את דעתם כנגד המעשים מקבלים ביקורת רבה.

חה"כ אורן חזן מחוץ לדיון (הלל מאיר TPS)

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד