בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

התקשורת בישראל מחבקת את משפחת המחבל

התקשורת לא רק בחרה צד ברור בדיון אלא גייסה גם את משפחת המחבל לטובת העניין • מבט לתקשורת

  • אורי קירשנבום
  • כ"ד אדר ב תשע"ו - 09:54 03/04/2016
גודל: א א א
אביו של המחבל מתראיין לערוץ 2 (צילום מסך)
אביו של המחבל מתראיין לערוץ 2 (צילום מסך)

התקשורת הישראלית לא מסתירה את עמדתה ביחס לחייל שחיסל את המחבל בפורים בחברון ואת העובדה שגם היא, כמו פוליטיקאים רבים, בחרה לנגח את הלוחם מחטיבת כפיר ואת כל מי שמעז חלילה לתמוך בו. אור הלר, הכתב הצבאי של ערוץ 10 הוא הדוגמה הקיצונית ביותר בנושא הזה, ובכל מהדורת חדשות הוא מקפיד להסביר היטב את עמדתו בעניין. במאמר שפרסם ב'גלובס' הוא קרא על תומכי החייל את הפתגם "פטריוטיות היא מפלטו של הנבל". אבל הוא לא הדוגמה היחידה, כמובן.

הגדילו לעשות כמה עיתונאים שבחרו להציג את עמדת משפחת המחבל. כן כן. לא ראיונות עם אבירי הדומקרטיה בישראל אלא ראיונות עם משפחת הקורבן. אההה... המחבל.

ראשון היה אוהד חמו, בעל ותק רב בראיונות חושפניים עם מחבלים ובני משפחותיהם. ביום ראשון הוא ביקר את משפחת המחבל בחברון ובמהדורה המרכזית העלה את הראיונות שקיים עמם. סביו של המחבל טען כי "הוציאו אותו להורג במשפט שדה" וייחל ש"שאלוהים ינקום בהם". אביו של המחבל הוסיף ש"מה שרואים בסרטון הזה הוא פשע. זה לא צבא חוק, זה צבא של ברברים", וגם הדוד זכה לנאום משלו.

רגע שיא נוסף היה הראיון של אילנה דיין בתוכנית 'עובדה' של ערוץ 2 עם אבו-מאזן. "אדוני הנשיא, האם צפית בסרטון הירי של החייל הישראלי בחברון?", שאלה דיין בתמימות את מי שמשלם משכורות למחבלים וקורא על שמם כיכרות. "כן. ראיתי את הסרטון הזה. כאב לי והייתי עצוב בגלל מה שקרה. זה מעשה לא אנושי, לירות באדם חי", השיב אבו-מאזן.

והנה דיין בגילוי חושפני: "אני יכולה לומר משהו אישי?", היא המשיכה. "אני התביישתי כשראיתי את הסרטון הזה. והזדעזעתי והוטרדתי. ואני בטוחה שישראלים רבים הרגישו כמוני. אבל התביישתי עוד יותר כשקראתי את הסקרים, וראיתי שכל כך הרבה ישראלים תומכים בחייל הזה".

נחזור לטרנד של ראיונות עם משפחת המחבל, הוא לא פסח גם על אתר 'וואלה'. דודו של המחבל אמר בראיון ל'וואלה': "יותר מאלפיים ישראלים התקשרו אלינו וגינו את המעשה. אנשי אקדמיה, אנשי תקשורת, שאמרו 'זו לא דרכנו'. זאת מדינה דמוקרטית וצריך לנהוג על פי החוק. הבחור שכב פצוע והיו צריכים לקחת אותו, לטפל בו ולשפוט אותו, אך במקום זאת הייתה הוצאה להורג". עד כאן דבריו של מר דמוקרטיה בראיון ל'וואלה'.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד