בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לא נקיים ברית מצומצמת בבית הכלא"

רעייתו של מאיר אטינגר: "נקיים את ברית המילה בגאווה ובשמחה ולא בתוך הכלא כפי שהם רוצים". הרב דוד לאו פנה לנציבת שירות בתי הסוהר בבקשה שתאפשר למאיר להגיע לברית

  • כ"ד אדר ב תשע"ו - 19:44 03/04/2016
גודל: א א א

(האזינו למוריה אטינגר פונה אל הציבור לקראת הברית לבנה)

רעייתו של העצור המנהלי מאיר אטינגר, מוריה, מצהירה היום כי בני המשפחה מסרבים לקיים את ברית המילה בתוך הכלא, זאת לאחר שביהמ"ש המחוזי בבאר שבע דחה את בקשתו של אטינגר לצאת לאירוע ברית המילה, אך ציין כי יהיה ניתן לקיים את הברית בתוך הכלא עצמו בנוכחות מצומצמת של 15 איש אשר יעברו בדיקות קפדניות של שירות בתי הסוהר.

בתגובה מצהירים בני משפחתו של אטינגר כי יסרבו לערוך את הברית בכלא באופן כזה, בו אפילו האחים ובני המשפחה המצומצמת לא יוכלו להשתתף באירוע, ומי שכן יכנס לכלא יאלץ לעבור חיפושים משפילים.

"לצערי שלטונות המדינה רוצים להיות כמו היוונים והקומוניסטים שלא נותנים לאבא יהודי להכניס את בנו בבריתו של אברהם אבינו", אומרת מוריה אטינגר רעייתו של מאיר. "זה לא עניין פרטי שלנו אלא מאבק על הזהות היהודית, על ההבחנה בין אוהב לאויב ובין ישראל לעמים. בעזרת השם, ברית המילה תתקיים בזמנה יחד עם מאיר, ואני קוראת לכולם לתמוך במאבק שלנו. בכל מקרה, נקיים את ברית המילה בגאווה ובשמחה ולא בתוך הכלא כפי שהם רוצים".

| הרב לאו פנה לנציבת שב"ס בבקשה שתאפשר למאיר להשתתף בברית

הבוקר פנתה מוריה, רעייתו של מאיר, לרבנים הראשיים לישראל בבקשה שיפעילו לחצים על הגורמים הקשורים לעניין שיאפשרו למאיר להשתתף מחר בברית המילה של בנם הבכור. הרב דוד לאו נענה לבקשתה ופנה במכתב לנציבת שירות בתי הסוהר רב גונדר עופרה קלינגר בבקשה שתאפשר לאטינגר להשתתף בברית: "לעשות כל מאמץ ולמצוא דרך לאפשר למר אטינגר להשתתף בברית המילה לבנו", כתב הרב לאו לקרינגר.

בתוך כך שופט בימ"ש העליון מני מזוז קבע דיון למחר בשעה 9:00 בערעור שהגיש עו"ד עדי קידר מארגון חוננו על החלטת בימ"ש המחוזי ב"ש שלא לאפשר לאטינגר להשתתף בברית של בנו. נציין כי מקורביו של מאיר הביעו תדהמה שהשופט לא קבע את הדיון היום אלא רק מחר ביום הברית.

עו"ד סימה כוכב שייצגה בדיון הבוקר את אטינגר מטעם ארגון חוננו אמרה בתגובה להחלטת השופט לדחות את העתירה: "אנו מצרים על ההחלטה ומאוכזבים ממנה. התחושה היא מאוד קשה, שהגורמים האמונים על האישור ליציאה נהגו שלא בניקיון כפיים ויש פה רדיפה כלפי מאיר אטינגר. חשוב להדגיש שמדובר בעציר מנהלי ולא באסיר פלילי. אסירים פליליים מסוכנים יוצאים לחופשות ומאיר אטינגר נמצא מאחורי סורג ובריח בלי שהוגש נגדו כתב אישום, ורק על רקע עמדותיו האידיאולוגיות ולא על רקע מסוכנות ספציפית ולכן אין סיבה למנוע את יציאתו לברית המילה".

בעקבות החלטת בימ"ש צפויה להתקיים הערב בשעה 19:30 הפגנה של בני משפחתו וחבריו של אטינגר בכניסה לעיר ירושלים.

נזכיר כי אטינגר נעצר לפני למעלה מ-7 חודשים בצו מעצר מנהלי אשר נחתם כנגדו ע"י שר הביטחון משה בוגי יעלון. תחילה הוצא כנגד אטינגר צו מעצר לתקופה של שישה חודשים, ולפני כחודש וחצי הורה שר הביטחון על הארכת הצו למשך ארבעה חודשים נוספים. בחודשים האחרונים שוהה אטינגר בתנאי הפרדה ובידוד מחמירים ונאסר עליו לשוחח בטלפון למעט עם חלק מבני משפחתו הקרובים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד