בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פרשיית העינויים, פרק ב'?!

שוב: שלושה נערים יהודים נחקרים בשב"כ כשנאסר עליהם להפגש עם עורך דין. עו"ד מטעם 'חוננו' הגיש ערר לבית המשפט המחוזי. המשטרה הוציאה צו איסור פרסום על פרטי החקירה

  • כ"ו אדר ב תשע"ו - 16:44 05/04/2016
גודל: א א א
מיצג העינויים בכיכר הבימה (יהודי לא מענה יהודי)
מיצג העינויים בכיכר הבימה (יהודי לא מענה יהודי)

שלושה בחורים יהודים נעצרו הלילה ע"י שוטרים מהיחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י וכוחות שב"כ, השלושה נלקחו לחקירה במתקני השב"כ ונאסר עליהם בצו חריג לפגוש בעו"ד.

בצהרים הובאו השלושה לדיון בבימ"ש השלום בראשל"צ, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם ב 10 ימים, לאחר דיון שנערך שלא בנוכחות העצורים בעקבות צו איסור המפגש עם עו"ד, האריך השופט אברהם הימן את מעצרם ב-6 ימים.

עו"ד אהרון המייצג את השלושה מטעם ארגון חוננו מסר לאחר הדיון כי לא ניתן לתת פרטים על המקרה שכן הוצא צו איסור פרסום בעניין "ישנו בפרשייה זו צו איסור פרסום על פרטי החקירה, לכן אני מנוע מלדבר על הפרטים", מסר.

עו"ד רוזה הוסיף כי "ישנו בתיק זה צו המונע ממני לפגוש את שלושת החשודים, אני סבור שסוג העברות אינו מצריך צו מניעת מפגש, אני מביע את מחאתי על השימוש התכוף בכלי זה. מדובר בחשדות שאינם טריים ושאינם כוללים בפגיעה בנפש, אנו בדרכנו לערר בו נבקש כי בימ"ש יורה לרשויות החקירה לאפשר לנו לפגוש את החשודים".

נזכיר כי לפני מספר חודשים נעצרו מספר נערים יהודים אשר גם בעניינם יצאו צווים דומים האוסרים עליהם לפגוש עו"ד ואשר אסרו על פרסום פרטי החקירה. לאחר תקופה שבה שהו בחקירות במתקני השב"כ ללא שפגשו עו"ד נחשף כי במהלך חקירותיהם הופעלו כנגד הנערים אמצעים חריגים אשר כללו עינויים. נציין כי חלק מהנערים שוחררו לאחר שהתברר כי לא היה להם קשר לפרשייה בגינה נחקרו.

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד