בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אשת עצור: "חשש גדול ממעללי השב"כ"

אשת אחד מהעצורים חוששת לשלום בעלה וקוראת למערכת המשפט לנהוג בצדק. על החקירה מוטל צו איסור פרסום. "אני בעצם לא יודעת מה קורה אתו עכשיו, במה הוא חשוד ואיפה הוא נמצא"

  • כ"ז אדר ב תשע"ו - 19:53 06/04/2016
גודל: א א א
מעצר. אילוסטרציה (יהודה פרל) (יהודה פרל)
מעצר. אילוסטרציה (יהודה פרל) (יהודה פרל)

עשרות אימהות וילדים הגיעו הערב (רביעי) להפגין אל מול ביתו של ראש השב"כ יורם כהן במחאה על מעצרם של שלושה פעילים בידי שירות הביטחון הכללי, זאת בשעה שהוטל עליהם צו בית משפט לבקשת השב"כ, איסור מפגש עם עורכי דינם.

בנוסף, על הפרשה מוטל צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה. רחל, אשתו של אחד מהעצורים סיפרה בשיחה עם הקול היהודי על המעצר: "הגיעו שוטרים לבית שלנו לפנות בוקר. בהתחלה חשבנו שמדובר בערבים, אבל כשגילנו שמדובר במשטרה המצב לא היה יותר טוב" אומרת רחל, ומוסיפה כי "הם לא נתנו לו זמן להתארגן ונהגו בצורה לא יפה. הם בכלל יכלו להגיע בבוקר, אנחנו לא מתחבאים מאף אחד".

לרחל הצטרפו עוד אימהות שבניהם מוחזקים כעת במתקני השב"כ אי שם ויחד החליטו לעשות מעשה ולמחות מול ביתו של כהן. "אנחנו מצפים ליחס הוגן. יש חשש, בעקבות פרשת העינויים שהייתה לפני מספר חודשים, שגם כעת השב"כ משתמש בכל מיני שיטות מזוויעות. אני בעצם לא יודעת מה קורה איתו עכשיו, במה הוא חשוד ואיפה הוא נמצא".

הפגנה מול ביתו של ראש השב"כ (יחצ)

בית המשפט המחוזי בלוד דחה היום את בקשתם של עורכי הדין לאפשר להם להיפגש עם העצורים, ובעקבות כך עולה החשש בגין צעדים חריגים של השב"כ כנגד העצורים. פרשת העינויים לא רחוקה כל כך, ומהדהדת כל הזמן כשמדובר בסיפור בו מעורבים שב"כ ומתיישבים.

"עכשיו אנחנו מפגינים עם המשפחה, הילדים והאימהות, אנחנו מצפים ליחס הוגן. אפילו לא הסכימו שייקח תפילין. רק אחרי שהוא התעקש שוטר אחד לקח אבל אי אפשר לדעת האם הם הביאו לו אותם. אני באמת מקוה שהוא לא עובר דברים כאלו. אני קוראת לציבור להתעורר, ויותר מכך, קוראת למערכת המשפט לעשות כאן צדק ולא לעצור אנשים חפים מפשע. יש לי חשש שלא נוהגים איתם באופן הגון ובצדק, חשש גדול" מסיימת רחל.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד