בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גופשטיין זוכה מתקיפת עזרא נאווי

השופט קיבל את עמדתו של גופשטיין וקבע כי הוא פעל מתוך התגוננות. גופשטיין: "אם הייתי יודע שמדובר בנאווי הייתי פועל חזק יותר". עו"ד בם: "נאווי הוא איש שכולו פרובוקציה"

  • ב' ניסן תשע"ו - 12:19 10/04/2016
גודל: א א א
בנצי גופשטיין (יהודה פרל)
בנצי גופשטיין (יהודה פרל)

בית המשפט השלום בירושלים זיכה הבוקר (א') את יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין, מתקיפת פעילי שמאל קיצוני שחדרו לשכונת גבעת האבות בחברון לפני כשמונה שנים.

מדובר באירוע שארע בשבת, בו חדרו כמה פעילי שמאל קיצוני יחד עם ערבים, ביניהם גם עזרא נאווי מארגון 'תעאיוש', מכיוון הצד הערבי של הגדר אל תוך השכונה היהודית בחברון. גופשטיין שנכח בסמוך למקום והבחין במתרחש הבריח את הפעילים האנרכיסטים בצעקות ובדחיפות.

נאווי עם חבריו הערבים בהר חברון (פייסבוק)

אחד האנרכיסטים היה מצויד במצלמה וצילם את המתרחש. הוא הפיץ את הסרטון ברשת וניסה על ידי כך להכפיש את שמו של גופשטיין.

השופט דב פולוק קיבל את עמדתו של גופשטיין אשר יוצג על ידי עורך הדין יצחק בם מהסנגוריה הציבורית, וקבע כי גופשטיין תקף את פעילי השמאל מתוך תחושת התגוננות לאחר שהבין כי מדובר באירוע מסוכן. השופט ציין, כסיוע לקביעתו, את העובדה שהאנרכיסטים והערבים לא נכנסו לשכונה דרך השער הרגיל אלא חצו את הגדר בצורה אסורה.

גופשטיין מסר בתגובה לאחר הכרעת בית המשפט: "לאחר עינוי דין של שנים יצאתי זכאי. אין ספק שהמעשה שלי היה מוצדק כאשר ראיתי את עזרא נאווי וחבר מרעיו פורצים לשכונה הגנתי על תושבי השכונה. אם הייתי יודע אז שמדובר בעזרא נאווי אני מאמין שהייתי פועל חזק יותר".

עו"ד בם ברך על החלטת בית המשפט ואמר לאחר הדיון: "עזרא נאווי הוא איש שכל כולו פרובוקציה
ואנו שבעי רצון מהחלטת בית המשפט שלא קנה את הפרובוקציות של עזרא נאווי וחבריו האנרכיסטים".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד