בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לא צריכים תרומות, רוצים שיהיה לאנשים אכפת"

בני משפחת שנדורפי קוראים לציבור להתעורר ולסייע להם במאבק על שלום ילדיהם. "זו התנכלות מכוונת למשפחה שלנו. אנחנו דורשים שיעשה צדק"

  • ד' ניסן תשע"ו - 21:42 12/04/2016
גודל: א א א
מפגינה צעירה בדיון לעצורים (אברהם שפירא)
מפגינה צעירה בדיון לעצורים (אברהם שפירא)

במשפחת שנדורפי מנחליאל מתמודדים כעת עם מספר בני משפחה עצורים. שמם של החתן שניאור דנה שחשוד בהצתת רכב ערבי ושל הבן פנחס שנדורפי החשוד ב"עבירות ביטחון" כבר פורסם אתמול.

שוחחנו הערב (שלישי) עם איתמר, בן נוסף ונציג המשפחה בפרשייה האחרונה. "המשפחה חזרה אתמול מהדיון במצב לא טוב", סיפר שנדורפי. "התובע הוציא אותנו מהאולם בדיון, העצורים שפגשנו אותם באופן חטוף ביותר לא נראו לנו במצב טוב. עורכי הדין לא יכולים לעשות הרבה בגלל צו איסור המפגש עם עורכי הדין".

"המשפחה יצאה בקריאה שלצערנו לא מספיק רבנים הצטרפו אליה. הקריאה היא פשוטה – אנו דורשים שייעשה צדק. אנחנו לא מאמינים במחלקה היהודית בשב"כ. כל הפרשייה מזכירה לנו את סיפור דומא והעינויים שם. אין כאן גוף שמפקח באמת ומטיל ספק בפעילות השב"כ. בוודאי שאין גוף שמטיל ספק ברמה שאנחנו מאמינים לו. אין אימון, הוא נשחק מזמן. קיים פער בין מה שבזמנו נאמר דרך המערכת בפרשת דומא לבין מה שהעצורים דיווחו ומה שהמשפחות יודעות - מה שבאמת קרה. התחושה שאין מקום להאמין במבקרי השב"כ כי הם לא מדברים אמת, מסלפים את הדברים ואפילו מסלפים ציטוטים של העצורים בעצמם" אומר שנדורפי. "יש לנו אינדיקציות על חוסר שינה שמופעל על העצורים, אולי גם מחסור בארוחות, במתן קיום מצוות בסיסיות, תפילין ותפילות".

| "התנכלות למשפחה"

"אחת המטרות ששמנו לנו אתמול זה להגיע לחברי כנסת ולהפעיל עליהם לחץ. אנשים שיכולים לומר את המשפט "משפחת שנדורפי, קהילת נחליאל, דורשים שמי שיש לו מגע עם אנשי ציבור שידבר איתם על מנת שיהיה פיקוח על המתרחש". החקירה כלל לא צריכה להיות בידי השב"כ. אנחנו מרימים טלפונים ומבחינתנו כל איש שמאל שמאמין בזכויות האדם אני מצפה ממנו שירים טלפון לפרקליט המדינה ויגיש שאילתות על כך שיש ספק גדול שהם לא זוכים לצדק".

"אצלנו התחושה היא שיש התנכלות למשפחה ושמדובר בעלילה. מי שמכיר את המשפחה יודע שמדובר בהתנכלות. יש כאן עצורים נשואים, חיילים, חוץ משם המשפחה אין היגיון בקשר ביניהם בעניין הזה". בנוסף מספר שנדורפי כי "מצב המשפחות ממש לא טוב. הנשים ממש שבורות. אחותי, אשתו של שניאור דנה, לקחה את הסיפור באופן קשה מאוד. גיסתי, נמצאת במצב קשה מאוד. לקחו אותה באחד הלילות לחיפוש בבית והפחידו אותה. אמא שלי שהיא אישה חזקה שלא נשברה בחיים ובסיפור הזה היא התפרקה. הם הפכו גם לה את הבית, את כל הארונות".

| "נשמח לעזרה ותמיכה מהציבור"

"אנחנו מאוד נשמח לעזרה ותמיכה. אנחנו לא מחפשים תרומות ולא שום דבר, מחפשים שלאנשים יהיה אכפת ממה שקורה כאן. מאוד משמח אם מישהו יתקשר ויגיד 'עכשיו בבית הכנסת הזה והזה למדו להצלחת העצורים'. חמש דקות תורה לזכותם. אנחנו יהודים, אוהבי הארץ, ויהודים אוהבים יהודים. אנחנו לא מרגישים שהציבור מאחורינו לגמרי. אין מספיק ציבור. אנחנו מאמינים שעם ישראל אתנו אבל לא כל כך רואים אותם בשטח. אנחנו קוראים לציבור גם להביע מחאה ברשת, להציף את הסיפור הזה. נערים יהודים נמצאים במעצר בלי עורך דין בשב"כ בערב פסח".

תגובות (12) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד