בע"ה ו' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הפרקליטות לחסנו: "מתנצלים, נבחן האישום מחדש"

לאחר הסערה הציבורית, ייבחן מחדש סעיף האישום כנגד רוצח אשר חסנו הי"ד

  • ה' ניסן תשע"ו - 19:19 13/04/2016
גודל: א א א
זירת הפיגוע בהר חברון (מואז הר חברון)
זירת הפיגוע בהר חברון (מואז הר חברון)

לאחר המאבק והסערה הציבורית שעוררה החלטת הפרקליטות שלא להאשים את המחבל הערבי שרצח את אברהם אשר חסנו הי"ד, בגין רצח אלא בגין הריגה בלבד, הודיעה היום (רביעי) הפרקליטות כי תבחן את החלטתה מחדש.

לפני מספר חודשים התפרעו ערבים סמוך לצומת הכפר אל פוואר שבהר חברון ויידו אבנים, בין היתר, לעבר רכבו של אברהם הי"ד. אברהם יצא מרכבו כשהוא חמוש באלה בכדי להשיב לפורעים הערבים, אולם נהג משאית ערבי שהיה במקום שאט לעברו ודרס אותו למוות.

מיד לאחר מכן, נמלט נהרג המשאית מהזירה ושהה זמן ממושך במה שהוגדר כמעצר, בידי שוטרי "הרשות הפלסטינית". בהמשך הוא שוחרר על ידם ונעצר בידי צה"ל. אתמול הודיע נציג הפרקליטות הצבאית כי הוחלט להעמידו בגין סעיף של הריגה בלבד, ולא בסעיף של רצח.

בני המשפחה זעמו על החלטת הפרקליטות ואמרו כי מדובר באבסורד. עורך הדין אופיר סבאג, המייצג את המשפחה, אמר: "החלטה זו הרסנית ומהווה אסון למשפחת הנרצח, לתושבי קרית ארבע והאזור ולישראל כולה. דמם של מתיישבים אדום כמו דמו של כל אזרח. לא ניתן לפחדנים לעשות את דמנו זול יותר כדי לצאת יפים בעיני העולם".

משפחת חסנו נפגשה היום עם נציגת הפרקליטות ופרסה את טענותיה. בסיום הפגישה התנצלה נציגת הפרקליטות על ההתנהלות והודיעה כי כתב האישום ייבחן מחדש.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 5 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד