בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מד"א נגד עופר אוחנה

מנכ"ל מד"א הצטרף ל'הארץ' במתקפה נגד החובשים המסורים ביו"ש, זאת לאחר שעופר אוחנה, נהג האמבולנס מחברון, תועד מתריע מפני חגורת נפץ על גופו של המחבל וכינה אותו בשמות גנאי

  • ט' ניסן תשע"ו - 13:49 17/04/2016
גודל: א א א
עופר אוחנה באירוע של הצלה יו'ש (הצלה יו'ש) (הצלה יו'ש)
עופר אוחנה באירוע של הצלה יו'ש (הצלה יו'ש) (הצלה יו'ש)

עיתון 'הארץ' יצא בסוף השבוע למתקפה חריפה נגד עופר אוחנה, נהג אמבולנס מקרית ארבע, שנכח בזירת הפיגוע שבצעו שני ערבים בתל-רומיידה בפורים, שלאחריו ירה חייל מחטיבת כפיר במחבל שהיה פצוע קשה והרג אותו.

לכל אורך הכתבה הציגו בעיתון את אוחנה כמי ש"מתסיס" כביכול את כוחות הביטחון כשהוא מגיע לזירות פיגועים, וכאילו הוא "מחלק פקודות" לכוחות הביטחון.

אירוע הירי במחבל בפורים בתל-רומיידה עמד במרכז הכתבה כשאנשי 'הארץ' ערכו סרטון של הדקות שלפני הירי והתמקדו בעופר אוחנה. לטענת הכתב "שילוב בין הסרטונים השונים מהזירה מראה בצורה בהירה כיצד מיד עם הגעתו של אוחנה האווירה משתנה. בצעקות רמות ומבוהלות הוא מפקד על פינוי החייל הפצוע, ובד בבד מתעד עם הטלפון הנייד ומפרש את מהלך האירועים לעוקביו ברשתות החברתיות".

עוד נטען בכתבה כי אנשי "הצלה יו'ש" הפועלים למעשה תחת מד"א אינם עומדים בנהלים של טיפול בכלל הפצועים ובכמה הזדמנויות ניתן היה לראות שהם נמנעים מלטפל במחבלים.

מנכ"ל מד"א אלי בין התייצב לחלוטין בצד קנטרניו של אוחנה, נזכיר - חובש מסור במד"א שמפעיל בשנים האחרונות פינות אירוח לחיילים בחברון ומסתובב בשעות הקטנות של הלילה לחלק קפה חם לחיילים בעמדות. לטענת 'הארץ' ננקטו הליכים נגד אוחנה והוא נאלץ בסופו של דבר להפסיק לשמש כנהג אמבולנס. אוחנה הכחיש מאוחר יותר את הידיעה על כך שעזב, כביכול, את עבודתו כנהג אמבולנס, אך סרב להתייחס לדברים מעבר לכך מאחר והוא מצוי באמצע הליכים במד"א.

עוד נטען ב'הארץ' כי מדובר צה"ל פנו למד"א בדרישה לנקוט בהליכים נגד אוחנה. לפנייתהקול היהודי על נכונות המידע, סרבו בדובר צה"ל להגיב.

יצויין, כי מאז פרסום הכתבה ב'הארץ' התמלא דף הפייסבוק של עופר אוחנה בהודעות תמיכה ואהדה.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד