בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צפו: מנהרת טרור של חמאס נחשפה ברצועת עזה

לאחר ימים של שמועות, הותרה לפרסום הפרשייה הבטחונית בדרום. פתח המנהרה מרוחק מאות מטרים מהיישובים היהודיים באזור

  • י' ניסן תשע"ו - 10:38 18/04/2016
גודל: א א א
מנהרה שאותרה ב'צוק איתן' (דובר צהל)
מנהרה שאותרה ב'צוק איתן' (דובר צהל)

הבוקר (ב') הותר לפרסום כי מנהרה התקפית של ארגון הטרור חמאס נחשפה בימים האחרונים באזור דרום רצועת עזה.

לפני כעשרה ימים אתרו כוחות צה"ל בסיוע אמצעים טכנולוגיים שמשמשים אותם לצורך העניין, פתח של מנהרה שחפר ארגון הטרור חמאס. פתח המנהרה בצד הישראלי הוא כמאה מטרים מהגדר עם עזה, וכמה מאות מטרים מהיישובים היהודיים באזור. אורכה של המנהרה הוא כשני קילומטרים.

המנהרה שאותרה אינה שונה במהותה מעשרות המנהרות ההתקפיות שאותרו ונהרסו במהלך מבצע 'צוק איתן'.

הפרסום אודות המנהרה התאפשר הבוקר לאחר שמלאכת הריסת המנהרה כמעט הושלמה. בימים האחרונים נפוצו ברשתות החברתיות ידיעות רבות באשר למתרחש באזור רצועת עזה.

האלוף אייל זמיר, אלוף פיקוד הדרום, אמר: "חשיפת המנהרה בימים האחרונים היא תוצאה של עבודה ממושכת, נחישות ומיומנות של כוחותינו. צה"ל ימשיך וינקוט בכלל האמצעים העומדים לרשותו מעל ומתחת לקרקע לסיכול כל ניסיון לפגיעה בתושבי מדינת ישראל או בחיילי צה"ל".

דוברות המועצה האזורית שער הנגב פרסמה הודעה לאחר הפרסום על חשיפת המנהרה: "עצם הגילוי מציב אותנו בפני מציאות מורכבת. מצד אחד, איתור המנהרה מבהיר שיש סיבה טובה לתחושת הדריכות המוגברת. מצד שני, אנחנו מברכים את מערכת הביטחון על השיפור ביכולות לאיתור מנהרות ולחיזוק ההגנה על תושבי הישובים צמודי הגדר".

"מבחינתנו, הגילוי החשוב, מהווה רק את ראשיתה של המשימה. אנחנו תובעים לסיים את הקמת המכשול, לכל אורך הגבול, על כל מרכיביו, במהירות הרבה ביותר. אנו ממשיכים לשמור על שיגרת החיים וסומכים על מערכת הביטחון".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד