בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חשיפת המנהרה: "ממשלת ישראל טומנת ראשה בחול"

בארגון אלמגו"ר לא מחשיבים חשיפת המנהרה כהישג צבאי של ישראל. "עוסקים כל הזמן בחיפוש המנהרות, במקום לחפש ולפגוע ביוזמיה הגלויים"

  • י' ניסן תשע"ו - 14:33 18/04/2016
גודל: א א א
חשיפת המנהרה (דובר צהל)
חשיפת המנהרה (דובר צהל)

דוברות ארגון חמאס הגיבו היום (שני) לחשיפת מנהרת הטרור שבנו מרצועת עזה לישראל, ואמרו כי מדובר ב"טיפה בים"."האויב מנסה להציג הישג כדי לכסות על האימה בה הוא שרוי. לאויב הציוני לא היה האומץ לפרסם את כל הפרטים בנוגע למנהרת ההתנגדות. אנו שומרים את הזכות לפרסם את כל המידע אותן מסתיר האויב הציוני בזמן המתאים" אמרו בחמאס.

בתגובה לחשיפה יצאו מספר אנשי ציבור לתקשורת לברך את צה"ל על החשיפה. בנוסף לדברי הברכה אמרו חלקם כי ניסיון מצד חמאס לחפור מנהרות נוספות ולנסות לפגוע בישראל לא מפתיע כלל וכלל. בנט אמר כי"בשנתיים מאז צוק איתן, חמאס לא הורתע מלהתעצם מחדש, כפי שהתרענו בעקביות.חמאס הגדיר פרויקט לאומי לחפירה מחדש של מנהרות טרור החודרות לעומק שטח ישראל. זהו יעד לאומי עליון עבורו, והגיע הזמן שנפנים זאת".

בארגון אלמגור הגיבו גם הם לדברים ואמרו: "ממשלת ישראל טומנת ראשה בחול המקיף את הרצועה ועוסקת כל הזמן בחיפוש המנהרות, במקום לחפש ולפגוע ביוזמיה הגלויים, שמפעילים ומממנים את מנגנוני החפירות, ומכינים עימות נגד ישראל", אומר מאיר אינדור יו"ר הארגון. "יש לחדש את מדיניות החיסולים של מפקדים צבאיים בחמ״ס היוזמים את בניית רשתות המנהרות".

"לישראל יש את ההצדקה המוסרית לפגוע בהם מאותו רגע שהם החלו להכריז על כך בגלוי. זה לא רק צורך מוסרי אלא כורח הגנתי. לא כל יום משחק המזל וטוב להקדים את הרפואה מלהמתין למכה הבאה של החמ"ס".

הבוקר דיווחו ערבים כיפעיל ביחידת המנהרות של חמאס עצור בידי ישראל. לפי אתר פתח, מדובר במחמוד ג'אסר עוואד אל-עטאונה, הידוע בכינוי סאמי עטאונה, תושב מחנה הפליטים ג'בליה שברצועת עזה. בשבועות האחרונים פורסמו דיווחים על היעלמותו בכלי התקשורת הערביים, אולם לא ברור אם עטאונה הסגיר את עצמו לישראל או נשבה על ידי כוחות צה"ל.היום גברו הדיווחים כי הוא ערק משורות הארגון והסגיר את עצמו לישראל, אך גורמים בישראל לא אישור זאת.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד