בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

יוזמת הכסא הריק - מוריה אטינגר מגיבה

רעייתו של אסיר ציון בציון, מאיר אטינגר, מגיבה לשלמה פיוטרקובסקי מערוץ 7: כמו אסירי ציון, גם לנו היום חסר משהו יקר מאוד

  • י"א ניסן תשע"ו - 15:21 19/04/2016
גודל: א א א

ברשתות החברתיות פורסמה בימים האחרונים יוזמה להשארת כבא ריק סביב שולחן ליל הסדר כאות הזדהות עם מאיר אטינגר המצוי במעצר מנהלי כשמונה חודשים, ואשר לאחרונה נאסרה עליו ההשתתפות בברית המילה לבנו הבכור.

השארת כסא ריק סביב שולחן הסדר היא יוזמה שהחלה סביב עצורי ציון הראשונים, יהודים שנכלאו ברוסיה בשל פעילותם להפצת יהדות בשנות תש"מ-תש"נ, והמשיכה מאוחר יותר כיוזמה למען יונתן פולארד, המרגל היהודי שהיה כלוא 30 שנה בכלא האמריקאי.

היו מי שבחרו לתקוף את היוזמה ולדבר נגדה בחריפות. למרבה ההפתעה רבים מהם מבני הציבור הדתי לאומי. כך למשל, באתר סרוגים, כתב הרב אליהו גליל, רב קהילה באורוגוואי, שהשארת כסא ריק למען מאיר אטינגר היא "סטירה מצלצלת לפולארד".

הגדיל לעשות עיתונאי ערוץ 7, שלמה פיוטרקובסקי ותקף בחריפות את היוזמה: "קשה להחליט מאיפה להתחיל את המתקפה על הקשקוש התורן, מאחר שמדובר ביוזמה מופרכת מכל כך הרבה בחינות", פתח פיוטרקובסקי. עיקר טענתו של פיוטרקובסקי נסובה סביב ההשוואה לכל אותם יהודים שגם הם "הושבו" על הכסאות הריקים בדור האחרון. "מאיר אטינגר לא יושב בכלא המצרי או הסורי, איננו מאחורי מסך הברזל ובודאי שלא בשבי חיזבאללה או חמאס. אטינגר נמצא במעצר מנהלי בעקבות מידע לפיו הוא מעורב באופן פעיל ביוזמות של פגיעה פיזית בחפים מפשע. גם אם הכלי של מעצר מנהלי הוא כלי בעייתי זו עדיין לא סיבה להכריז על אטינגר כקדוש המעונה התורן של דורנו. אל תבזו את כל אלו שהשארתם להם עד היום כסא ריק. אל תשאירו כסא ריק ליד שולחן הסדר למאיר אטינגר", כתב.

במכתב פומבי לפיוטרקובסקי, מגיבה מוריה אטינגר, רעייתו של מאיר, לדברים שפורסמו בערוץ 7: "הרעיון להשוות את בעלי לכל אותם יהודים יקרים שהיו אסירי ציון בכל מקום שהוא, הצחיק אותך אדון פיוטרקובסקי, כיוון שהם, היה חסר להם משהו. הם היו אסירי ציון, אסורים וקשורים לציון".

"היה חסר להם משהו והם עשו הכל בשביל להשיג אותו, בשביל לעלות לציון. אבל בעלי, הרי יש לו הכל, איזו ציון בדיוק חסרה לו? בניינים יפים, גינות נאות, הרבה הופעות מוזיקה בערבים, רכבת משוכללת ואפילו גשר תלוי".

"צר לי לאכזב אותך, צר לי שנאלץ הנך לאכזב את עצמך, אך גם לך אדון פיוטרקובסקי, גם לבעלי, לי ולכל עם ישראל חסר משהו יקר מאוד על שולחן הסדר.

חסר לנו הפסח.

חסרה לנו ציון, ירושלים, בית המקדש.

בציפייה לבניין ירושלים, מוריה אטינגר".

תגובות (11) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד