בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עימות חריף נוסף בין בנט לנתניהו

נתניהו איים לפטר את בנט לאחר שזה מחה על אופן הדיון בנוגע לפעילות צה"ל בשטחי A

  • י"ג ניסן תשע"ו - 08:58 21/04/2016
גודל: א א א
בנימין נתניהו (עמוס בן גרשום לעמ)
בנימין נתניהו (עמוס בן גרשום לעמ)

בכלי התקשורת פורסם אמש על עימות חריף בין שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ישיבת הקבינט המדיני-בטחוני.

העימות התגלע בקשר לסוגיית המשך פעילותו של צה"ל בערים הערביות ב"שטח A". בנט דרש שהסוגיה תידון בין שרי הקבינט וטען שהדרך שבה התנהל הדיון והצגת הדברים כעניין מוגמר היא איננה ראויה. ראש הממשלה הגיב לבנט ואמר "אתה לא קובע כאן" ועל פי הפרסומים אף איים לפטרו. בנט הגיב לנתניהו "עשה כרצונך" ואמר כי ימשיך לפעול על פי ערכיו.

ברקע הדברים, מתקיימים באחרונה מגעים ושיחות בין גורמי ביטחון ישראליים לאנשי ה"רשות הפלסטינית" בנוגע לעזיבת צה"ל את הערים שתחת השליטה האזרחית של 'הרשות'. על אף התנגדויות נחרצות של גורמי ביטחון רבים, לרבות גורמי מודיעין, נראה כי המהלך שמובל בדחיפת מתאם פעולות הממשלה ב'שטחים' יוצא אל הדרך. יחד עם זאת, לאחר ישיבת הקבינט הסוערת אמש הודיע ראש הממשלה כי "צה"ל שומר וישמור על האפשרות להיכנס לשטחי A ולכל מקום שיידרש על פי הצרכים המבצעיים, ושאין שום הסכמה אחרת עם הפלסטינים".

עימות דומה התרחש בין השניים לפני מספר חודשים סביב סוגיית הטיפול של צה"ל במנהרות חמאס באזור רצועת עזה. בנט, כמו בימי 'צוק איתן', הוביל קו תקיף ודרש פעולה יזומה נגד המנהרות ונתניהו תקף אותו בשל כך.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד