בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פולין: בתים בנויים ממצבות יהודים

סיור של חברי עמותת "ממעמקים" שנערך בעיירה בפולין העלה מחזה מחריד: בתי התושבים במקום עשויים ממצבות יהודים

  • כ"ה ניסן תשע"ו - 09:21 03/05/2016
גודל: א א א
מצבה יהודית כחלק מהבית (עמותת ממעמקים)
מצבה יהודית כחלק מהבית (עמותת ממעמקים)

לקראת היום השואה: לפני שבוע וחצי בסיור שערכו אנשי תנועת "ממעמקים" בעיירה על יד העיר וורשה בפולין, נחרדו לראות בתים פולנים עשויים ממצבות של יהודים. בתיעוד שצילמו במקום, נראות מצבות בהן אף נראה הכתוב בבירור כחלק מאבני הבתים בעיירה.

הסיור נערך בעיירה פוליצה.מי שתיעד את המצבות שהפכו לקירות הוא אברהם גרנט, נשיא העמותה. ג'וני דניאלס יו"ר העמותה אמר:"נתקלנו בדברים דומים בעבר, אבל במצב כזה אף פעם לא נתקלנו. צריך להבין שבפולין לבד, לפני המלחמה, היו 1,300 בתי קברות של יהודים. היום יש אולי 40. כך שיותר מאלף בתי עלמין פשוט הושמדו ואז הפולנים לקחו את המצבות והשתמשו בהן לכל מה שאפשר לחשוב - בתים, שירותים, כל דבר. אנחנו מצאנו אותן למשל בגן החיות בוורשה, בכל מקום. מצב שבו השתמשו בהן לבנייה כמו שאנחנו רואים כאן, לבית, הוא באמת חריג וכואב".

מצבה יהודית כחלק מהבית (עמותת ממעמקים)

העמותה עוסקת בזיכרון היהודים בתקופת השואה.העמותה פועלת עם ניצולי שואה מרחבי העולם וביחוד במזרח אירופה בכדי לוודא כי קולם ישמע גם בעתיד וכי עדותם לא תמחה.

"זו בעצם החשיבות של מה שאנחנו עושים, להעביר את המסר לדורות הבאים, להראות שיש עוד במה לעסוק. כל מה שחשבנו ואנחנו חושבים שקשור לדור של השואה והדורות שלפניו, עוד חי וקיים. זה לא רק מקום שצריך לנסוע אליו ולראות בו את מחנות ההשמדה, יש עדיין דברים שאפשר לעשות וחשוב שנעשה אותם. הרי אנחנו הדור האחרון שמחובר לניצולי שואה. הילדים שלנו כבר לא ידברו עם ניצולים. עלינו להמשיך להעביר את המסר שלהם" הוסיף דינאלס.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד