בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פרסום ראשון: אבסורד בטקסי יום השואה בבתי הכלא

אסירים יהודים ייעדרו מטקסי יום השואה בשל השתתפות אסירים ערבים, כך על פי הוראת שירות בתי הסוהר

  • כ"ו ניסן תשע"ו - 21:27 04/05/2016
גודל: א א א
חיילים במהלך טקס ליום השואה. ארכיון (צילום מסך יוטיוב)  (צילום מסך יוטיוב)
חיילים במהלך טקס ליום השואה. ארכיון (צילום מסך יוטיוב) (צילום מסך יוטיוב)

זיכרון השואה - אבסורד בבתי הכלא:הערב (רביעי) ייערכו ברחבי הארץ טקסי יום הזיכרון לשואה ולגבורה. ממידע שהגיע אלהקול היהודיעולה,כי במספר בתי כלא ברחבי הארץ נאסר על אסירים יהודים לאומיים להשתתף בטקסי יום השואה, זאת בשל העובדה שאסירים ערבים יטלו חלק בטקסים ובשירות בתי הסוהר מנסים למנוע חיכוך בין אותם אסירים יהודים לבין האסירים הערבים.

באופן אבסורדי, כאמור, בחרו בשב"ס להרחיק מהטקסים דווקא את היהודים שמליוני בני עמם נטבחו על ידי הנאצים ועוזריהם ימח שמם, ולא את האסירים הערבים.

כלא. ארכיון (שב"ס)

הסוהרים במתקני הכליאה השונים, הודיעו לאותם אסירים יהודים, כי הם לא יוכלו להשתתף גם בטקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה וכן בטקס יום העצמאות, זאת כאמור, בשל נוכחותם של אסירים ערבים בטקסים.

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה לקול היהודי: "טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה יתקיים בפני כלל האסירים, שאין מניעה להשתתפותם בטקס משיקולי ביטחון, ללא הבדל דת ועדה".

האסירים היהודים שייעדרו מהטקסים ובני משפחותיהם זועמים על התנהלות שב"ס. בשיחה עםהקול היהודי אומר אביו של אחד האסירים: "מוזר שבמדינת היהודים מתועדפים ערבים על פני יהודים לגבי אירועי יום השואה שאינם בעלי משמעות עבור האסיר הערבי. התחושה היא שבשירות בתי הסוהר מזלזלים ברגשות ובזהות היהודית הפשוטה של ילדנו, הפעם גם בצורה אבסורדית שכזו".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד