בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

משפיע מבפנים?! נלחם ביהודים

מ'וואלה' ועד ערוץ 7: כולם משבחים את יורם כהן על מלחמתו בנערי הגבעות. "מי שידע להכיל אלף מחבלים בעסקת שליט לא ידע להכיל את הנערים שליבם בוער למען עם ישראל"

  • מערכת הקול-היהודי
  • ל' ניסן תשע"ו - 20:11 08/05/2016
גודל: א א א
יורם כהן, נתניהו ונדב ארגמן בטקס, היום (קובי גדעון לעמ)
יורם כהן, נתניהו ונדב ארגמן בטקס, היום (קובי גדעון לעמ)

במשרד ראש הממשלה התקיים היום (א') טקס חילופי תפקידים בראשות השב"כ. לאחר חמש שנים, עזב יורם כהן את תפקיד ראש השב"כ ואת מקומו תפס נדב ארגמן.

לצד הנאומים הרגילים באירועים מסוג זה על כך שכהן "הוביל את השירות במקצועיות ובנחישות" מפי ראש הממשלה, התקשורת מצדה עסקה גם היא בסיכום שנות כהונתו של כהן בראש השירות.

בראשית כהונתו של כהן התרחשה עסקת ישראל-חמאס לשחרור החייל החטוף גלעד שליט בתמורה לאלף מחבלים ששחררה ישראל. כהן מצדו הביע תמיכה בעסקה בטענה שמדובר ב"רמת סיכון שאנו נוכל להתמודד איתה. בעזה יש 20 אלף לוחמי גדודי עז א-דין אל קסאם, ועם עוד 200 מחבלים לא ייפול עלינו העולם". כשנהרגו יהודים במסגרת פיגועי טרור שבצעו משוחררי העסקה, דוגמת השוטר ברוך מזרחי הי"ד בערב פסח לפני שנתיים, ראש השב"כ לא טרח להתנצל, אולי בגלל שכמה יהודים שנהרגים פה ושם זה עדיין משהו ש"אפשר להתמודד" איתו.

קברי שלושת החטופים (TPS)

ברוך מזרחי לא לבד: גם דני גונן הי"ד נרצח בידי משוחרר עסקת שליט, כך גם מלאכי רוזנפלד הי"ד שאחד מחברי החולייה שרצחה אותו שוחרר בעסקה. גם שלושת הנערים שנחטפו בגוש עציון נרצחו על ידי חוליה שמומנה וכוונה על ידי משוחרר עסקת שליט שגורש לעזה - אחד מאותם 200 מחבלים שבגללם "לא ייפול עלינו העולם", כמו שאמר יורם כהן.

| יקיר התקשורת

אבל ללא ספק, יש תחום אחד שבו פעל יורם כהן ללא שום פשרות וללא שום ניסיון להכיל: 'תג מחיר'. מבחינה תקשורתית, מי שהציץ היום באתרי החדשות יכול היה להתרשם שהאסטרטגיה של כהן נגד נערי הגבעות הייתה משתלמת מאוד מבחינתו: על כל פשעיו כסתה המסירות והנחישות בה פעל נגד "הטרור היהודי". לכבוד הזה זכה יורם כהן בזכות ולא בחסד: מספר יהודים נעצרו במעצר מנהלי מאז נכנס לכהונתו ולמעלה מ-140 צווי הרחקה מנהליים נגד יהודים נתנו בהוראתו, נתונים חסרי תקדים בהיקפם. אגב: בכל התקופה הזו רק ערבי אזרח ישראל אחד הוכנס למעצר מנהלי.

(צילום מסך)

ב'וואלה', אמיר בוחבוט הכין כתבה על סיכום כהונתו של כהן: "הדתי הראשון בראשות השב"כ - שהכריז מלחמה בטרור היהודי". ה'אמצעים המיוחדים' שאושרו על ידי המערכת המשפטית בחקירת העצורים החשודים בביצוע ההצתה בכפר דומא הם "צעד אחד קדימה בפעילות נגד הפעילים הקיצוניים", כך לפי בוחבוט.

ב'מעריב' כבר קבעו בכתבת סיכום לכהונת כהן שבניגוד לציפיות מראש שב"כ דתי, כהן הצליח להלחם כראוי ב"אלימות המתנחלים ובטרור היהודי", כאילו שזה מה שצריך לעמוד בראש מעייניו של שירות הביטחון הכללי במדינת ישראל.

| שוב כוכבי פרשת העינויים מתקבלים בחיבוק חם בערוץ 7

אבל לא רק בתקשורת החילונית זכה יורם כהן לתשבחות על כך שהתעלל ביהודים בחדרי החקירות. גם בערוץ 7 הוא יכול להרגיש בבית. עורך אתר החדשות הדתי, עוזי ברוך, כתב היום מאמר "יורם, תודה!", בו הוא מודה ליורם כהן על פועלו למען העם היושב בציון במסגרת עבודתו בשירות הביטחון הכללי. ברוך מונה שורה של פעילויות טרור ערבי שסוכלו על ידי השב"כ בשנים האחרונות. לאחר דילוג מדהים על הרעות הרבות שיצאו מתחת ידיו של יורם כהן בכל הקשור לפעילותו נגד הטרור הערבי, כמו למשל מדיניות ההקלה לאוכלוסייה הערבית ביהודה ושומרון, מגיע ברוך לשורות הבאות: "אבל, אנחנו חייבים לאנשי השב"כ תודה, גם כן גדולה, גם על חשיפת חוליות הטרור היהודי. נכון, מדובר ביהודים, שלא התכוונו לפגוע ביהודים. אולם, מי שעוצר ומביא לדין אדם ששרף שלושה בני משפחה בעודם ישנים ראוי לכל שבח... את תופעת הטרור היהודי, שלמרבה הצער כבר יצאה מגדר קוריוז, צריך למגר, טוב שהשב"כ עושה זאת, וגם על כך, תודה!".

מפגינים מול ביתו של יורם כהן במהלך 'פרשת העינויים'

העיתונאי, פעיל הר הבית, ארנון סגל הגיב בעמוד הפייסבוק שלו לדברים של עוזי ברוך. סגל כתב בציניות: "תודה, יורם! תודה על העינויים של חפים מפשע בפרשת דומא, תודה על המעצר של מאיר אטינגר בלי משפט ובלי אשמה, ותודה מקרב לב שלא נתתם לו לצאת אפילו לברית המילה של בנו. תודה על שאתם רודפים עבורנו אחרי גדיים בערב הפסח. תודה שלא חסכתם בצווי הרחקה לפעילי הר הבית המאיימים להניף דגל במקום ולהזכיר לעולם שהמקום קדוש ליהודים. תודה שאתם נותנים לנו תחושת ביטחון ביכולתכם לזהות את האוייב ולפעול נגדו בנחרצות וללא מורא. אין כמוכם".

צבי סוכות, פעיל מרכזי במטה 'יהודי לא מענה יהודי' שפעל סביב פרשת העינויים של עצורי פרשת דומא, אמר לקול היהודי: "מי שאחראי להרצחם של יהודים רבים בשל כך שידע 'להכיל' עוד אלף מחבלים ערבים מחוץ לכותלי הכלא, לא ידע להכיל את ציבור אוהבי ארץ ישראל ואת האכפתיות של הנערים בגבעות. מי שפעילותו נגד הטרור הערבי התאפיינה בנסיון מסכן חיים להקל עוד ועוד על שגרת החיים של הסביבה התומכת של המחבלים לא ידע לברור באותה הפינצטה כשהגיע לעסוק ביהודים אכפתיים, ומכיוונו יצאה ההצהרה ש'כל נער עם גוזמבות הוא מבחינתנו טרוריסט'. צווי הרחקה חולקו בסיטונאות לעשרות רבות של נערים ביהודה ושומרון על לא עוול בכפם".

פעילים מוחים על הזמנתו של רז ניסרי בכנס ירושלים של 'בשבע'

"מצער לגלות שוב שאותם גופים שתחת ידיהם עונו נערים יהודים בחדרי החקירות מתקבלים בחיבוק גדול על ידי גוף תקשורת המתיימר לייצג את ציבור נאמני התורה וארץ ישראל", אומר סוכות כשהוא רומז להזמנתו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז ניזרי לכנס 'ירושלים' של 'בשבע', אז הגיע סוכות יחד עם פעילים נוספים במטה 'יהודי לא מענה יהודי' ומחה כשניזרי הוזמן לדבר.

"אין ספק שהתמיכה שקיימת במידת מה בציבור הדתי לאומי למלחמת החורמה שהכריזה מערכת הביטחון בנערי הגבעות ובסביבתם היא זו שמאפשרת למעשה את המשך ההתעללות וההתנכלות בעשרות יהודים באמצעות צווים דרקוניים כאלה בדרך לפינוי עמונה ועוד יישובים. שר הביטחון מבין את זה ולכן היה חשוב לו לכנס את ראשי מועצת יש"ע באמצע פרשת העינויים. לצערנו הרב הוא זוכה לשיתוף פעולה לא מבוטל".

תגובות (7) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד