בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השופטת הצבאית הציעה פנייה לגישור

האם תחילת משפטו של אלאור אזריה מלמדת על בעיה קשה עבור התביעה?

  • א' אייר תשע"ו - 11:22 09/05/2016
גודל: א א א
אלאור אזריה מובל לדיון בעניינו (הלל מאיר TPS)
אלאור אזריה מובל לדיון בעניינו (הלל מאיר TPS)

הבוקר נפתח בבית המשפט הצבאי ביפו משפטו של החייל אלאור אזריה שהואשם בהריגה לאחר שירה למוות במחבל שביצע פיגוע דקירה בחברון בפורים.

השופטת אל"מ מי ההלר, ראש ההרכב, הציעה לצדדים לפנות להליך גישור. עד סוף השבוע ישיבו הצדדים אם בכוונתם לפתוח בהליך כזה או להמשיך במשפט כרגיל. בשלב זה נראה כי לא יתקיים הליך גישור הן בשל הצהרות של התביעה הצבאית על כוונתה "ללכת על כל הקופה" בתיק הזה וכן גיוסו למילואים של הפרקליט הבכיר נדב וייסמן שיסייע לתביעה והן בשל כך שפרקליטיו של אזריה טוענים כל העת כי בתיק ישנן ראיות מזכות.

במהלך הדיון התלוננו פרקליטיו של וייסמן על התנהלות לא ראויה של התביעה ועל כך שהם מקבלים חומרים בצורה מסורבלת. כמו כן, הם ציינו כי יש ברשותם תיעודים של כמה אירועים דומים שהסתיימו בהעמדה לדין משמעתי לכל היותר.

עורך דינו של החייל אמר: "התביעה הצבאית קיבלה הנחיה מגבוה לנהל את המשפט בלוח זמנים מסוים".הסנגור דחה את הטענה לפיה ההגנה מבקשת למרוח זמן, וציין, "האינטרס שלנו הוא לא למשוך זמן אלא לסיים את המשפט הזה כמה שיותר מהר כדי שהחייל לא יישאר במעצר".

הסנגור, עו"ד כ"ץ, טען כי התביעה מושפעת מהוראות מגבוה, "יש פה טביעות אצבע גסות של גורמים בכירים תוך מתן הנחיות לתביעה. זו תביעה לא עצמאית.ניתנו הנחיות ברורות לתביעה הצבאית לעשות משפט בזק כדי להוריד את העניין מסדר היום הציבורי".

אמש (א') פרסם כתב חדשות ערוץ 2 אייל פלד סרטון נוסף מזירת האירוע בתל רומיידה בחברון שלדבריו מהווה חלק מרכזי בראיות של התביעה. בסרטון נראה המחבל שוכב פצוע על הקרקע, לפני הירי שביצע לעברו אזריה, כשהסכין שבאמצעותה ביצע את הפיגוע נמצאת במרחק של כשני מטרים ממנו, זאת בניגוד לדברים שטען אזריה בתחקור הראשוני שלו לאחר האירוע לפיהם הוא הבחין שהמחבל מזיז את ידיו והוא נמצא במרחק נגיעה מהסכין.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד