בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הורשע המחבל הצעיר שביצע הפיגוע בפסגת זאב

לפני כחצי שנה, בהיותו בן שלוש עשרה ניסה לרצוח יהודים ופצע שניים. הבוקר (ג') הוא הורשע בשני ניסיונות לרצח

  • ב' אייר תשע"ו - 11:20 10/05/2016
גודל: א א א
המחבל בעת אשפוזו (הלשכה לעיתונות ממשלתית)
המחבל בעת אשפוזו (הלשכה לעיתונות ממשלתית)

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע הבוקר (שלישי) את המחבל הערבי הצעיר שביצע את פיגוע הדקירה בשכונת פסגת זאב בירושלים בחודש חשוון האחרון בשני ניסיונות רצח ובהחזקת סכין. המחבל, בעת המעשה היה כבן 13. בן דודו, שותפו לפיגוע היה בגיל דומה.

"גרסת הנאשם הותירה עלינו רושם עגום ביותר", נכתב בהחלטת בית המשפט, שקבע כי גרסת ההגנה לפיה, הנאשם לא השתתף באופן מלא באירוע ורק הגיע בכדי "להפחיד יהודים", היא "לא אמינה". עוד צוין כי "הנאשם שמר על זכות השתיקה בחקירתו". בית המשפט פסק כי הנער ובן דודו, שהואשם גם הוא במעורבות בפיגוע הדקירה, "החליטו לקטול חיים".

עו"ד יובל קדר, מסר בעקבות ההחלטה: "היום, ערב יום הזיכרון, קבע בית המשפט המחוזי שהקטין ביצע שתי עבירות של ניסיון רצח. העובדה שהנאשם קטין לא משנה כהוא זה ממעשיו שבוצעו בגל הטרור הנוכחי, שגבה קורבנות רבים ומבוצע במקרים רבים על ידי קטינים. נבקש למצות עמו את הדין ולהטיל עליו עונש חמור".

"המרחק בין אבל על חייו של נאור לבין השמחה על הצלתו לא קשורה למעשי הרוצח" אמר עורך הדין יאיר קורן המייצג את משפחת בן עזרא, שבנם נאור נפצע בפיגוע. "אסור להתבלבל. פני הנער הם פניו של מחבל. הניסיון לשוות לו מעשים שהוא לא שלט בהם והרצון להגן עליו נדחה על ידי בית המשפט".

עו"ד לאה צמל, שייצגה את הנאשם יחד עם עו"ד טארק ברגות, מסרה: "התוצאה מאוד מאכזבת. נערער על פסק הדין. לא הייתה כוונת רצח ואחמד אף לא החזיק סכין". לדבריה, "אנחנו יודעים באיזה מקום וימים אנחנו חיים, ותוהים אם בית המשפט, באווירת ימים אלה, יכול היה בכלל לפסוק אחרת".

מכתב האישום בעניינו עולה כי ב-12 באוקטובר פגש הנער את בן דודו המתגורר בסמוך אליו"והשניים שוחחו על 'המצב' במסגד אל-אקצא, על מצבם של תושבי עזה, על הרשות הפלסטינית ועל חמאס". לאחר מכן נכנסו השניים לבתיהם, הצטיידו בסכינים, והלכו לעבר שכונת פסגת זאב. שם הם הבחינו ביוסף טויטו בן ה-20, ועל פי כתב האישום, בן הדוד דקר אותו פעמיים במטרה לרצוח אותו.

"לאחר שהצעיר נמלט, הבחינו השניים בילד בן 12 מתיישב על אופניו", נכתב בכתב האישום. "השניים התקרבו אליו, ובן הדוד דקר אותו ארבע פעמים במטרה לרצוח אותו. עוברי אורח שהבחינו בנעשה חשו לעזרתו של הילד, והנאשם ובן דודו החלו לברוח. הנאשם נוטרל באמצעות רכב שהתנגש בו, ובן דודו נורה ונהרג בידי שוטרים כאשר רץ עם סכין לעברם".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד