בע"ה כ"ג ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לאחר שלושה ימי מעצר: שוחרר בן ה-12

בית המשפט דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצר הילד שנחשד בפגיעה ברכבי ערבים בגוש עציון. עורך דינו: "המערכת אבדה כל שיקול דעת"

  • ב' אייר תשע"ו - 16:19 10/05/2016
גודל: א א א
תג מחיר. ארכיון (שלמה מור)
תג מחיר. ארכיון (שלמה מור)

בית משפט השלום בירושלים דחה בשעות הצהריים את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם של שני קטינים מגוש עציון, בני 12 ו-15 החשודים בניקוב צמיגי כלי רכב של ערבים בתקופה האחרונה. השניים נעצרו במוצאי השבת בשעת לילה מאוחרת, כאשר בן ה-12 נלקח מביתו בידי בלשי משטרה.

למחרת הוארך מעצרם עד היום (ג') והמשטרה ביקשה שוב להאריך את מעצרם על אף שהם מכחישים את המיוחס להם ולא חלה כל התפתחות בחקירה. יש לציין כי קטין נוסף שנעצר שוחרר כבר אתמול, ובית המשפט המחוזי שדן בערר שהגיש ארגון חוננו על מעצרם של הקטינים קבע כי יש לשקול היטב את המשך מעצרם נוכח גילם.

לאחר שהיום לא הוצגה כל התפתחות בחקירה שוחררו השניים למעצר בית למשך שלושה ימים. יש לציין כי שעות לאחר מעצרם שוחררו השניים במטה מחוז ש"י לפנות בוקר ללא שניתנה להם אפשרות הסעה או אפשרות להודיע להוריהם על השחרור. השניים נסעו בטרמפים לירושלים שם נעצרו בשנית באותו החשד, ככל הנראה כחלק מתרגיל חקירה של ימ"ר ש"י או טעות.

עו"ד סיניה חריזי מוזס שייצגה את הקטינים מטעם ארגון חוננו מסרה בתגובה: "יש מלחמת חורמה של המדינה בכל מה שיש לו פן לאומני, גם כאשר מדובר בעבירות כנגד רכוש. מעצר של ילד בן 12, על סף גיל האחריות הפלילית, במיטתו באישון לילה והארכת מעצרו מראה שהמערכת איבדה כל שיקול דעת ופרופורציה ושכחו כאן מהן זכויות אדם. מעצר של ילד בן 12 זה דבר שלא צריך לקרות אלא במקרה מאוד קיצוני, ופה לא מדובר במקרה כזה".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד