בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לאחר 68 שנים: לוחם האצ"ל הוכר כחלל צה"ל

ברוך מזרחי, גר הצדק שנרצח במהלך פעילות חשאית של הארגון, הוכר באופן רשמי כחלל צה"ל. מועצת שומרון אמצה את מזרחי ודואגת לזכרו

  • יח"צ
  • ג' אייר תשע"ו - 13:12 11/05/2016
גודל: א א א
יוסי דגן על קברו של מזרחי השם יקום דמו
יוסי דגן על קברו של מזרחי השם יקום דמו

68 שנים לאחר שנהרג, הוכר ברוך מזרחי, לוחם האצ"ל שנולד כמוסלמי והצטרף לשורות העם היהודי, כחלל צה"ל, זאת לבקשת מועצה אזורית שומרון שהחליטה לאמץ את זכרו יחד עם מגורשי חומש ושאנור מאחר והוא היה חייל בודד ללא משפחה שתתאבל עליו (מכיוון שנולד כמוסלמי משפחתו מתכחשת לו).

מזרחי, גר צדק יליד צפת, הצטרף לשורות האצ"ל, השתתף בפעולות רבות, נעצר ונשלח למחנה מעצר באריתראה שם נפצע קשה מירי שומרי המחנה. לאחר שהתאושש מפציעתו ותקופת מעצר נוספת שוחרר ושב לארץ, וחזר לפעילות באצ"ל.

בשל מראהו ושליטתו בשפה הערבית ביצע פעולות מודיעין וריגול רבות. במהלך נסיעה באוטובוס לג'נין עבור איסוף מידע מודיעיני לקראת פעילות, זוהה בידי שוטר, הורד מן האוטובוס ונרצח בידי חברי הכנופיות הערביות.

רק לאחר מלחמת ששת הימים ובעקבות תחקיר של העיתונאי יחזקאל המאירי, אותרה גופתו במערה סמוך לכפר ג'בע הסמוך לישוב שאנור שבצפון השומרון, שהוחרב ב"התנתקות".

בעקבות הגילוי אימצו תושבי חומש - שאנור והמועצה האזורית שומרון את זכרו של מזרחי, אשר אין לו משפחה. הישוב שאנור הוחרב במסגרת עקירת תושבי צפון השומרון וגוש קטיף מבתיהם, אולם למרות זאת המועצה האזורית שומרון ומשפחות שאנור ממשיכים לערוך פעולות לזכרו ולאחרונה אף נערך סיור מיוחד באזור שאנור בעקבות סיפורו.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אשר גורש מהיישוב שאנור יחד עם משפחתו: "מגורשי שאנור והמועצה החליטו לקחת על עצמם את שימור זכרונו של חייל האצ"ל, זאת מכיוון שאין לו משפחה שתתאבל עליו. מחובתנו כאומה לזכור את נופלינו בוודאי את אלו שאין להם משפחה שתזכור אותם. ההחלטה של צה"ל להכיר במזרחי היא מבורכת וחשובה וזו חובתנו כאומה".

"סיפורו של ברוך מזרחי הוא מופלא, ונקשר בקשרי עבותות עם הישוב שאנור וצפון השומרון", אומר בני גל ממשפחות מגורשי חומש - שאנור. "לצערינו תחת הקמת התיישבות פורחת לזכרו והמשך מורשת אהבת העם והארץ והמסירות למענם באזור בו נהרג, ובו לחמו חיילי צה"ל לשחרור שטחי המולדת במלחמות ישראל, גורשנו משאנור ומצפון השומרון".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד