בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הערבים בישראל מציינים את "הנכבה"

מחברון ועד לטירת הכרמל דרך השומרון ותל אביב - הערבים בישראל יוצאים לרחובות, מפגינים ומתפרעים

  • ז' אייר תשע"ו - 12:19 15/05/2016
גודל: א א א
התפרעויות. ארכיון (שלמה מור)
התפרעויות. ארכיון (שלמה מור)

מאות ערבים פתחו את אירועי "יום הנכבה" בהפגנה שערכו אתמול (שבת) בטירת הכרמל. רשמית, "הנכבה" חל היום, אך ערביי טירת הכרמל בעלי תעודות הזהות הכחולות, החליטו לעורר את העניין כבר מאתמול. באירוע השתתף גם חבר הכנסת הערבי איימון עודה.

בכל שנה מנצלים הערבים את התאריך הזה להתפרעויות אלימות ברחבי הארץ, ביהודה ושומרון ומחוצה לו, ערבים "ישראלים" וכאלו שלא. בתאריך הלועזי הזה נפתחה מלחמת העצמאות. את מה שהיהודים חוגגים כניצחון מציגים הערבים כאסון וכתחילת ה"כיבוש".

באוניברסיטת תל אביב יתקיימו היום שתי הפגנות מנוגדות בהקשר ליום "הנכבה". אחת של סטודנטים ערבים שמפגינים את ציון היום, וכנגדם הפגנה של סטודנטים יהודים המפגינים נגד "השקר שביום הנכבה".

בשעה 12:00, כך החליטו ברשות "הפלסטינית" תישמע אזעקה בכפרים הערביים ביהודה ושומרון. כך, מנסים הערבים, לשוות ליום "הנכבה" אווירה של יום השואה או יום הזיכרון לחללי צה"ל.

בבית לחם נרשמו התפרעויות המוניות של ערביי העיר, לציון התאריך.אירוע נוסף שנרשם במסגרת ההכנות ליום הנכבה אירע במהלך הלילה (מוצ"ש). במהלכו, הסירו ערבים את דגל ישראל מנקודת שיטור קהילתי בכפר שעב שבגליל התחתון, ותלו במקומו את דגל הרשות ה"פלסטינית". בנוסף, פגעו האלמונים במצלמות אבטחה במקום. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, בחשד לפגיעה בסמלי שלטון והשחתת רכוש ציבורי.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד