בע"ה כ"ה ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ערערו לעליון ועונשם קוצר

נערים יהודים שהורשעו ביידוי אבנים לעבר ניידות משטרה זכו לקיצור בעונש המאסר. פסק דינם של חלק מהנאשמים נותר על כנו

  • ז' אייר תשע"ו - 13:27 15/05/2016
גודל: א א א
מעצר. ארכיון (משטרת ישראל)
מעצר. ארכיון (משטרת ישראל)

בית המשפט העליון נעתר לערעור שהגישו נערים יהודים שהורשעו ביידו אבנים לעבר רכבים ממוגנים בהם ישבו שוטרים במארב משטרתי שביצעה היחידה לפשיעה יהודית של ימ"ר ש"י בישוב יצהר לפני כשנתיים וחצי.

הנערים ערערו לבית המשפט העליון בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בלוד להטיל עליהם עונש מאסר של שמונה חודשים, זאת על אף העובדה שבין הנאשמים היו קטינים ובגירים שעליהם הוטל אותו עונש, דבר שאינו מקובל במערכת המשפט.

השופטים אכן קיבלו את טענות עורכי דינם של הנערים, והחליטו לקצר את עונשם של הקטינים בפרשייה ולהפחיתו לשישה חודשי מאסר בפועל. לרוב, מומר עונש מאסר של עד שישה חודשים בעבודות שירות, אך במקרה הזה החליטו השופטים להקשיח את העונש ולא לאפשר את ההמרה.

לאחד מהנאשמים, נשוי ואב לילדה, קוצר עונש המאסר לחמישה חודשים. את העונש יתחיל הוא וחברו לרצות בעוד שלושה שבועות. "הגעתי לכלל מסקנה כי הכף נוטה לכך שיהא עליהם לשאת בתוצאה הקשה של נשיאת מאסר מאחורי סורג ובריח, אולם לתקופה קצרה מזו שנקבעה על ידי בית המשפט המחוזי ואשר הושתה על המערערים הבגירים-צעירים" כתב השופט י' דנציגר, ועל כך הסכימו גם השופטים ג'ובראן והנדל. "סבורני כי על תקופת מאסר בפועל זו לעמוד על שישה חודשי מאסר בפועל בעניינם של המערערים".

אחד מהנערים ריצה כבר עונש מאסר של שלושה וחצי חודשים, וכעת, על פי הפסק הטרי, נותרו לו חודשיים וחצי.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד