בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"חסינות משפטית לשמאל הקיצוני?!"

פנייה ליועמ"ש בעקבות מאמר הסתה ב'הארץ'

  • ז' אייר תשע"ו - 14:22 15/05/2016
גודל: א א א
אביחי מנדלבליט (דובר צהל)
אביחי מנדלבליט (דובר צהל)

ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל פורסם בעיתון 'הארץ' מאמר של צבי בראל בו הוא שיבח את ראשי הצבא ומערכת הביטחון על ההתבטאויות המקוממות שלהם בחודשים האחרונים, החל מדבריהם של שר הביטחון והרמטכ"ל בנוגע לחייל אלאור אזריה וכלה בדבריו של סגן הרמטכ"ל ביום השואה על כך שבישראל קיימות תופעות שהביאו להשמדת מליוני יהודים בשואה.

אבישי גרינצייג, איש חינוך תושב יד בנימין, שיגר הבוקר (א') מכתב ליועץ המשפטי לממשלה הקורא לו לפעול להעמדתו לדין של בראל ואף לשקול את שלילת הרישיון מעיתון 'הארץ'.

לדבריו, בדברים שכתב בראל יש עבירה על החוק שכן יש בהם מימד של הסתה לפעולה של ראשי הצבא נגד הדרג המדיני. בראל כתב בין היתר: "כאשר הממשלה מאמצת ומטפחת ערכים שהנהגת הצבא רואה בהם איום על קיומה של המדינה, וכשהציבור שמזין את כוח האדם של הצבא דורש שהצבא יתבהם, יושחת ויאבד צלם אנוש — הנהגת הצבא תצטרך להחליט מה הוא האיום האולטימטיבי על ביטחונה וקיומה של המדינה: אלפי טילים ופלסטינים סכינאים, או ממשלה שמהנדסת ציבור להיהפך למפלצת שמאיימת לטרוף את ערכי היסוד של הדמוקרטיה הישראלית". בהמשך כתב בראל כי בדרך כלל מהפכות צבאיות במדינות שונות בעולם הן דבר שלילי שכן "הן סופה של כל דמוקרטיה", אך ציין שישראל "איננה חסינה מפני אפשרות כזו" שכן "ההנהגה הפוליטית דוחפת עכשיו את הצבא למקום שבו עליו להתגונן על נפשו ועל ערכיו".

בפנייתו ליועמ"ש ציין גרינצייג את העובדה שעיתון 'הארץ' מחולק חינם לקציני צה"ל, דבר שמגביר את ההשפעה של דברי ההתסה שנכתבים בו על אנשי הצבא.

"לפני למעלה מחצי שנה, העציר המנהלי מאיר אטינגר הושלך למעצר מנהלי בתנאי בידוד קשים, ללא משפט, ללא ראיות וללא אפשרות להתגונן מפני ההאשמות החסויות נגדו. בכירי השב"כ ידעו לספר שאטינגר הצעיר היה המוח של קבוצת אנרכיסטים מסוכנת אשר פעלה על מנת להפיל את השלטון בישראל", כתב גרינצייג, והוסיף לתמוה: "האם חלילה מערכת המשפט מפלה בין דם לדם? האם המרדה מצד ימין של המפה חמורה יותר מאשר המרדה מצד שמאל של המפה? האם לשמאל הקיצוני בישראל ישנה חסינות משפטית?".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד