בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סערת מוסר הלחימה: יעלון מגבה את גולן

השר יעלון מגבה את יאיר גולן ונתניהו זמין את יעלון לשיחת הבהרה

  • ז' אייר תשע"ו - 22:59 15/05/2016
גודל: א א א
נתניהו יעלון (לעמ)
נתניהו יעלון (לעמ)

שר הבטחון משה (בוגי) יעלון, הצליח הערב (ראשון) שוב לעורר זעם רב בציבור בעקבות התבטאויותיו הפומביות.

לאחר הסערה שהתעוררה היום בעקבות הקלטת דבריו של סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר גולן, אמר יעלון הערב בטקס בקריה בתל אביב, כי "גם הערב אני שב ודורש מכם ומפקודיכם - המשיכו לומר את אשר על ליבכם. עשו זאת גם אם הדברים אינם חלק מהזרם המרכזי, ואף אם הם חולקים על רעיונות ועמדות שהפיקוד הבכיר או הדרג המדיני אימצו", אמר שיעלון.

"אל תחששו, אל תהססו, אל תירתעו", אמר השר. "הוסיפו להיות אמיצים לא רק בשדה הקרב, אלא גם סביב שולחן הדיונים. צבא טוב הוא צבא שמפקדיו, זוטרים כבכירים, חשים בטוחים ביכולתם לומר את דעתם בכל עת, בידיעה שלא ייפגעו". בתוך כך, הוסיף יעלון וקרא להילחם בדעות אותם מזרים "מיעוט קיצוני" דרך הרשתות החברתיות ודרך השטח, לתוך צה"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, זימן את השר יעלון לשיחת הבהרה דחופה שתתקיים כבר מחר בבוקר. מלשכתו של נתניהו נמסר, כי "ראש הממשלה נותן גיבוי מלא לצה"ל, מפקדיו וחייליו. הוא איתן בדעתו שההשוואה לגרמניה הנאצית הייתה אמירה לא ראויה בעיתוי לא ראוי וגרמה לישראל נזק בזירה הבינלאומית. מפקדי צה"ל אומרים את דעתם בחופשיות, בפורומים הרלוונטיים ובנושאים שתחת אחריותם. צה"ל הוא צבא העם וצריך לשמור אותו מחוץ למחלוקות פוליטיות".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד