בע"ה ב' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

יעלון פורש מהחיים הפוליטיים

לאור הדחתו ממשרד הביטחון הודיע בוגי על "פסק זמן" מהפוליטיקה. מרזל: "יום שמח לעם ישראל". יהודה גליק ייכנס במקומו לכנסת

  • י"ב אייר תשע"ו - 09:24 20/05/2016
גודל: א א א
משה יעלון (הלל מאיר TPS)
משה יעלון (הלל מאיר TPS)

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הודיע הבוקר (ו') באופן דרמטי על פרישתו מהחיים הפוליטיים, זאת לאור הדחתו מתפקיד שר הביטחון לטובת אביגדור ליברמן והצטרפותה של מפלגת 'ישראל ביתנו' לממשלה.

בהודעה שמסר יעלון לתקשורת נכתב: "הודעתי הבוקר לרה"מ כי בעקבות התנהלותו בהתפתחויות האחרונות, ונוכח חוסר האמון בו, אני מתפטר מהממשלה ומהכנסת ונוטל פסק זמן מהחיים הפוליטיים".

מתנועת 'עוצמה יהודית' נמסר לאחר הודעתו של יעלון כי הם שמחים על הבשורה: "כבר לפני ארבע שנים כשהחל במסע הרדיפה נגד נערי הגבעות, הוצאת צווים מינהליים סיטונאיים נגד פעילי ימין, סגר את ישיבת 'עוד יוסף חי' והרס בתי כנסת אמרנו שהוא מסוכן". איש חברון, ברוך מרזל הוסיף: "ידענו שיעלון יעשה נזק לישראל ותיפקודו הכושל הוכיח זאת - ואין ספק שהיום יום שמח לעם ישראל".

בצהרה שמסר לתקשורת בקריה בתל אביב שעות לאחר הודעתו על פרישה, אמר יעלון כי עזיבתו את הכנסת היא לפרק זמן וכי בעתיד הוא יתמודד על הנהגת המדינה.

הדחתו של יעלון מתפקיד שר הביטחון נתפסה בעיני רבים כמהלך משפיל מצדו של נתניהו כלפיו. ב'מחנה הציוני' נשמעו בימים האחרונים קולות ליעלון להצטרך לשורותיהם. קריאות דומות נשמעו גם לחברת הכנסת אורלי לוי אבוקסיס, מספר 2 ב'ישראל ביתנו' שהודיעה אמש על פרישתה מהמפלגה זאת בשל כך שלא קבלה שום תפקיד במסגרת המשא ומתן בין ה'ליכוד' ל'ישראל ביתנו'.

פרישתו של יעלון מהכנסת צפויה לכאורה להכניס למשכן את פעיל הר הבית יהודה גליק, מי שנבחר למקום 33 ברשימת הליכוד לכנסת בבחירות האחרונות.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד