בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ארדן הורה: לעצור החזרת גופות מחבלים

זאת בשל הלוויה המונית שהתקיימה הלילה לרוצחו של ישעיה קרישבסקי הי"ד

  • ט"ז אייר תשע"ו - 13:13 24/05/2016
גודל: א א א
גלעד ארדן (הלל מאיר TPS) (צילום: הלל מאיר TPS)
גלעד ארדן (הלל מאיר TPS) (צילום: הלל מאיר TPS)

למרות הסכם בין המשטרה לבין בני משפחתו של המחבל עלאא אבו ג'מאל מג'בל מוכבר, הלוויתו של המחבל התקיימה הלילה בצורה המונית ורועשת. אבו ג'מאל רצח לפני כחצי שנה את ישעיהו קרישבסקי הי"ד בפיגוע דריסה ודקירה ברחוב מלכי ישראל בירושלים.

כוחות מג"ב אשר שהו באזור על מנת לאבטח סביב הלוויה הצליחו למנוע כניסה של מאות ערבים למתחם בית הקברות ואפשרו כניסה רק של המשפחה והסביבה הקרובה.

נזכיר כי בחצי שנה האחרונה נערכים דיונים בנושא השבת הגופות למשפחות המחבלים ורק לאחרונה הושג הסכם להשבת הגופות בתנאי של הלוויות שקטות וללא סימני הסתה.

גופתו של המחבל הוחזקה בידי המשטרה מאז הפיגוע והועברה לידי המשפחה לאחר עתירה שלהם לבג"ץ. בדיון הבטיחו בני המשפחה לשופטים כי הם יקיימו הלוויה שקטה שלא תכלול תעמולת הסתה.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר היום כי בעקבות ההלוויה ההמונית שכללה קריאות הסתה נגד יהודים הוא הורה על הפסקת השבת גופות מחבלים עד להודעה חדשה: " משפחות המחבלים שיקרו לבג״צ לאחר שהתחייבו לעמוד בדרישות המשטרה וחבל שבג״צ האמין להן ולחץ על המשטרה למסור את הגופות עד הרמדאן. לפני מספר דקות הנחיתי את המשטרה לעצור את החזרת גופות המחבלים. אני מקווה שבג״צ ייחשף גם כן לתמונות ההסתה שאסור שייקרו בשום מקום ובטח לא בירושלים בירת ישראל", כתב ארדן בעמוד הפייסבוק שלו.

יחד עם זאת, יש לציין כי גופות מחבלים שאינם אזרחי המדינה אשר מבצעים פיגועים ביהודה ובשומרון מוחזרות בדרך כלל תוך זמן קצר מאוד לידי המשפחות. במקרים אלו ההחלטה להשבת הגופות נתונה בידי צה"ל ומשרד הביטחון ולא בידי המשטרה והמשרד לביטחון פנים. בחודשים האחרונים התגלעה מחלוקת בעניין הזה בין השר ארדן לשר הביטחון היוצא משה (בוגי) יעלון.
תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד