בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נקמו על הירי לעבר המחבלת בעפולה

ערבים מסחנין נאשמים בנסיון הצתה והיזק בקיבוץ אשבל

  • כ"ח אייר תשע"ו - 13:45 05/06/2016
גודל: א א א

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד עומר אבו ריא בן 27 ומוחמד ריא בן 26 ערבים אזרחי המדינה מסחנין בגין עבירות של קשירת קשר לפשע, יצור נשק, החזקה ונשיאת נשק, ניסיון הצתה והיזק בזדון.

מעובדות כתב האישום עולה כי לאחר שביום כ"ו בתשרי נורתה מחבלת על ידי כוחות הביטחון בתחנה המרכזית בעפולה, התקיימה הפגנה בסחנין, בה השתתפו הנאשמים.

לאחר ההפגנה בסחנין, בשעות הערב, על רקע האירועים, וכנקמה על הירי לעבר המחבלת בעפולה, קשרו הנאשמים קשר לייצר בקבוקי תבערה, וליידות אותם לעבר נכסים בקיבוץ אשבל, על מנת להציתם.

בהמשך הערב , בסמוך לשעה 24:00, בביתו של עומר אבו ריא בסחנין, ייצרו הנאשמים 6 בקבוקי תבערה וצעדו רגלית לעבר קיבוץ אשבל, כשהם רעולי פנים, וכשהם נושאים ומובילים עימם את בקבוקי התבערה.

הנאשמים זחלו מתחת לשער הכניסה האחורי של הקיבוץ ונכנסו פנימה. סמוך לשעה 01:00, התמקמו הנאשמים על שביל גישה מוגבה הנמצא בסמוך לחניון "מסביב למדורה" ובו מתחם המשמש לאירוח קבוצות ולפעולות חברתיות וכולל, בין היתר, אוהל גדול אשר סביבו צמחיה, הדליקו את בקבוקי התבערה והשליכו אותם אל עבר האוהל, בניסיון להציתו.

חלק מבקבוקי התבערה שהתלקחו פגעו בגג האוהל, חדרו לתוכו וגרמו לשריפת חלק מגג האוהל ולשריפתם של כסא פלסטיק ושטיחים אשר היו בתוכו, ויתר בקבוקי התבערה שהתלקחו פגעו בקרקע הסובבת את האוהל. לאחר מכן, ברחו הנאשמים מהמקום וחזרו לסחנין.

נזכיר, כי שבועות ספורים לאחר האירוע בעפולה הודיעה הפרקליטות כי אסראא זידאן תאופיק לא התכוונה לבצע פיגוע, זאת על אף ששלפה סכין לעבר יהודים. לטענת הפרקליטות, כוונתה הייתה להתאבד וזאת על רקע של מצוקות אישיות.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד