בע"ה כ"ג ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הערר התקבל: אין חשד סביר נגד הרב

ביהמ"ש קיבל אמש (א') את ערר חוננו על מעצרו של הרב ביציאה מהר הבית, קבע שדו"חות המשטרה אינם משקפים את המציאות כפי שצולמה בידי עד לאירוע ושחרר אותו ממעצר. עו"ד חג'בי מחוננו: "אלמלא תועד האירוע הרב היה מבלה במעצר"

  • כ"ט אייר תשע"ו - 12:03 06/06/2016
גודל: א א א
מעצר הרב (חוננו)
מעצר הרב (חוננו)

בית המשפט קיבל אמש את הערר הדחוף שהגיש ארגון חוננו על מעצרו של ראש המדרשה שנחשד בתקיפת שוטר מחוץ להר הבית, והורה על שחרורו תוך שהשופט קובע כי אין חשד סביר לביצוע עבירה.

לטענת המשטרה הרב בן ה-57 תקף שוטר במהלך עימות שפרץ בין שוטר בן מיעוטים לקבוצת היהודים שיצאו מהר הבית לאחר שהשוטרים זירזו אותם לעזוב את רחוב השלשלת אך היהודים שרו שירים לכבוד יום ירושלים.

הרב טען כי דווקא השוטר תקף אותו ולכן סירב לשתף פעולה עם השוטרים בחקירה ונמנע מלענות על שאלותיהם. לאחר החקירה הודיעה המשטרה כי תשאיר אותו במעצר למשך הלילה ולמחרת יובא הרב לדיון. עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו הגיש ערר דחוף לבית המשפט, ועו"ד אביחי חג'בי מארגון חוננו ייצג את הרב בדיון הדחוף שנקבע לאחר שלשופט הוצג סרטון המתעד את האירוע.

במהלך החלטתו קבע השופט כי לא קיים חשד סביר לכך שהרב ביצע עבירה על החוק. השופט אף ציין כי דו"חות הפעולה של השוטרים עומדים בסתירה לסרטון שהוצג לו וצולם בידי אחד מחברי הקבוצה היהודים. השופט ציין כי אלמלא הוצג הסרטון לא היה קובע דיון דחוף בבקשה.

"מהסרטון עולה כי המשיב שעמד בקדמת הקבוצה הוכה קלות בידי השוטר מבלי שיכולתי לעמוד על הסיבה לכך, ומלבד שמדובר בסמטה צפופה שבה אנשים דחפו זה את זה וצעקו זה על זה", כתב השופט ריכטר.

השופט דחה את דרישת המשטרה להרחקה ממושכת מאזור העיר העתיקה והפקדה כספית וכתב כי "לא סברתי כי קיים חשד סביר לביצוע עבירה כלפי השוטר ולא הונחה בפניי תשתית להראות כי הופרה הוראה משטרתית כזו או אחרת". לפיכך הורה השופט על שחרורו של הרב בתנאי שיחתום על "התחייבות לשמור על הכללים הנהוגים באגן הקדוש בעיר העתיקה" בלבד.

עו״ד אביחי חג׳בי שייצג את הרב מטעם חוננו מסר בתגובה: ״אלמלא תושייתם של הנוכחים במקום שצילמו את האירוע, היה ״מבלה״ מרשי במעצר מספר לילות לאור דו״חות הפעולה השקריים, לכאורה, שרשמו השוטרים במקום. אין לי אלא לומר תמונה אחת שווה אלף מילים.״

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד