בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אין אמון שהצבא יפתור את הבעיה"

שריה, תושב יצהר שהרכב בו נסע הבוקר ספג אבן בחווארה: "זה קורה כאן כל כך הרבה פעמים שכבר כולם רדומים. זה מתחיל בצבא וזה משפיע גם על התושבים". ראש מועצת שומרון קורא לנקוט ביד קשה נגד המחבלים

  • ט' סיון תשע"ו - 17:54 15/06/2016
גודל: א א א
הרכב שנפגע הבוקר מאבנים בחווארה
הרכב שנפגע הבוקר מאבנים בחווארה

בימים האחרונים מתגברות תקיפות ערביי הכפר חווארה בשומרון. אירועי זריקות האבנים כנגד רכבים יהודים נעשים תכופים יותר. רק ביממה האחרונה נרשמו חמישה אירועים, בהם נפצעו שלושה תושבים.

המקרה החמישי אירע הבוקר. סמוך לשעה 8:00 יידה ערבי אבן לעבר רכב בו נסעו מספר תושבים בהם שתי נשים ותינוק. שוחחנו עם שריה, תושב הישוב יצהר, שנכח ברכב. "אני ישבתי במושב האחורי. בין הכיכר הראשונה לשניה בכפר חטפנו אבן מצד שמאל. לא הייתי מרוכז באותו רגע וחשבתי שמדובר בירי".

"התמלאנו כולנו ברסיסים. האבן פגעה בשמשה הקדמית ונכנסה פנימה. ממש בנס לא נפגע אף אחד באופן מסוכן, בקלות זה היה קורה, וזה כבר קרה בעבר. מישהו ברכב אמר: 'עם כזאת אבן גלית מת'. התקשרתי לרבש"ץ הישוב ותוך כה דקות התחלתי לקבל צרור טלפונים מהמוקד, מהצבא, מאיזה איש שב"כ שרצה לברר פרטים וממח"ט הגזרה" מספר שריה.

"לא כל כך היה לי מה להגיד לאיש השב"כ ולא כל כך רציתי לדבר איתו, והוא שאל אותנו אם אנחנו רוצים ששוב יזרקו עלינו אבנים בגלל שאנחנו לא מספרים לו מה היה. התשובה האמיתית היא שבפועל אין כל כך אמון שבאמת הצבא יפתור את הסיפור הזה. לא אני הרגשתי שהוא יציל עכשיו את המצב ולא הנוסעים מסביבי. המג"בניקים שפגשנו בצומת תפוח לא התרגשו גם הם. זה קורה כאן כל כך הרבה פעמים שכבר כולם רדומים. זה מתחיל בצבא וזה משפיע גם על התושבים. אני הייתי רוצה שבתור התחלה, אחרי אירוע כזה הכפר יהיה בסגר והחנויות יסגרו. זה אולי ישפיע, ייתן קצת הרתעה".

"בימים האחרונים היו הפגנות כאן של תושבים. אני חושב שזו יוזמה טובה. אנחנו צריכים לדרוש שיהיה לנו ביטחון. הצבא בסופו של דבר רוצה שקט והפגנות כאלו יכולות להסביר לו שאם התושבים יהיו מרוצים יהיה שקט".

את ההצעה שהעלה שריה בשיחה בנוגע להטלת סגר על הכפר במקרה של יידוי אבנים, דורשת כעת מזכירות הישוב יצהר. בתגובה שפורסמה הבוקר לאירוע נאמר:"מדובר במציאות בלתי נסבלת שחייבת להיפסק מיד. אנחנו מודעים ומעריכים את המאמצים והפעילות המבצעית של חטיבת שומרון בעניין, אולם יידויי האבנים ממשיכים כמעט באין מפריע תוך ניסיון מתמשך לרצוח יהודים. צה"ל צריך להטיל עוצר מיידי על כל הכפר אחרי כל אירוע כזה".

| "בלי מדיניות ברורה ותקיפה נמשיך לראות אירועים כאלה"

המועצה האזורית שומרון פרסמה היום נתונים על היקף אירועי הטרור בדרכים בחודשים האחרונים. מהנתונים עולה כי חלה עלייה של 27% במספר אירועי הטרור בשומרון בחודש האחרון.

ראש המועצה, יוסי דגן, שלח מסר ברור לצבא: "יש לנקוט ביד קשה עכשיו כדי להוריד את המוטיבציה למחבלים. ישנה עליית מדרגה, במספר אירועי הטרור על כביש חווארה בחודש האחרון", אומר דגן. "כ 10 אירועי טרור על הכביש רק בשבועיים האחרונים. אם לא תהיה מדיניות ברורה של מכה כואבת למפגע ולסביבה שתומכת בו, אנחנו נראה את האירועים האלו הולכים מתגברים אנחנו דורשים מהממשלה לנקוט במקרה הזה ביד קשה ולפעול באופן נחוש כדי שלא נצטרך להמשיך ללוות פצועים לבתי החולים אם לא מעבר לכך".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד