בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חומת בטון תת קרקעית - הפתרון למנהרות?

עלות הפרוייקט: כשני מליארד שקלים. דיווחים ערביים על בכיר חמאס שהסגיר עצמו לישראל

  • י' סיון תשע"ו - 11:04 16/06/2016
גודל: א א א
חשיפת מנהרה ברצועת עזה (דובר צהל) דובר צה"ל
חשיפת מנהרה ברצועת עזה (דובר צהל) דובר צה"ל

ממשיכים להתגונן: מערכת הביטחון עתידה לבנות חומת בטון תת קרקעית לאורך הגבול עם רצועת עזה כפתרון לאיום המנהרות ההתקפיות של חמאס לעבר יישובי הדרום, כך על פי פרסום הבוקר (ה') ב'ידיעות אחרונות'.

אורכה של הגדר יהיה כ-60 ק"מ והיא תיבנה בעומק של כמה עשרות מטרים מתחת לפני האדמה. עלות הבנייה, כך על פי הפרסום, כשני מליארד שקלים - נמוך בהרבה מהעלות המשוערת של התכנית כפי שעלה בעבר בהקשר לתכנית דומה.

| האם בכיר במערך המנהרות מוחזק בישראל?

בימים האחרונים פרסמו כלי תקשורת ערביים ידיעה על כך שבכיר חמאס המשמש אחד מראשי מערך המנהרות של הארגון הסגיר עצמו לידי ישראל. על פי הדיווח בעיתון "אל חיאת אל ג'דידה" היוצא לאור מטעם ה'רשות הפלסטינית',בסאם מחמוד ברכה הסגיר עצמו ביום ראשון שעבר לאחר תיאום עם צה"ל, הגיע לגדר הרצועה שם המתין לו ג'יפ צבאי שלקח אותו להמשך חקירה יחד מחשבו האישי וחומרים סודיים נוספים.

לאחר שבמשך כמה ימים נעלמו עקבותיו ואיש לא ידע היכן הוא נמצא, אנשי 'הצלב האדום' הודיעו למשפחתו כי הוא מוחזק בישראל. מאז, יש מתח כבד בחמאס על מידע רב שהגיע ככל הנראה לידי ישראל ועלול לפגוע קשות בארגון הטרור. מטבע הדברים, בישראל לא מגיבים לדיווחים הללו בשום צורה שהיא.

ליברמן (הלל מאיר TPS)

| "העימות הבאה צריך להיות האחרון"

על רקע הפרסומים הללו, אתמול פורסמו בכלי התקשורת דברים שיוחסו ל"בכיר במשרד הביטחון" בנוגע למערכה הבאה מול חמאס ברצועת עזה.

הגורם צוטט כאומר שהמערכה הבאה מול חמאס היא בלתי נמנעת. לדבריו "העימות הבא מול חמאס חייב להיות האחרון".

"אין לנו עניין לשלוט בעזה, וכל עוד אין שם אלטרנטיבה שלטונית אין לנו מה לחפש שם, אבל מצד שני איננו יכולים לנהל מלחמת התשה בלתי פוסקת. לכן העימות הבא צריך להיות העימות האחרון מבחינת שלטונו של חמאס ברצועה. אנחנו לא מחפשים הרפתקאות, אבל עימות עם חמאס הוא בלתי נמנע. זה איום הולך ומתמשך, הולך וגובר, ואנו צריכים להיות מוכנים וערוכים אליו".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד