בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צפו באנרכיסטים משתוללים בחברון

החיילים בשכונת בית הדסה נאלצים להתמודד גם עם פעילי שמאל קיצוני

  • י"ד סיון תשע"ו - 18:46 20/06/2016
גודל: א א א
(תיעוד האירועים. צילום: TPS)

כאילו לא די בהתמודדות של החיילים המשרתים בחברון עם אירועי הטרור המרובים בגזרה, הרי שרגוני שמאל ואנרכיסטים יוצרים פרובוקציות המקשות עליהם עוד יותר ולעתים אף מסכנות את אותם.

בשבועות האחרונים, החלו סיורי אנרכיסטים מארגון 'תאעיוש' להפר את מרקם החיים בשכונת בית הדסה בחברון, זאת בניסיון להפר את הצו הצבאי האוסר על כניסת ערבים שבתיהם אינם ממוקמים סביב לבית הדסה, לרחוב המוביל אל המתחם היהודי, ואל מדרגות התקווה המובילות מבית הדסה אל שכונת אדמות ישי (תל רומידה).

כך למשל לפני כשלושה שבועות הפיצו האנרכיסטים סרטון בו נראה כביכול ערבי מהאזור מעוכב במשך ארבע שעות במחסום בכניסה לרחוב. אלא שלפי דובר צה"ל, וכך עלה גם מבדיקה של סוכנות הידיעות TPS העיכוב נמשך פחות מ-20 דקות.

בשבוע שעבר חזרה אותה קבוצת אנרכיסטים למקום והחלו להתעמת באלימות עם כוחות צה"ל ויהודים תושבי המקום. לאחר העימותים ו'חימום' השטח נכנסו האנרכיסטים לבית של ערבי ובהתאם לצו עוכבו ע"י כוחות צה"ל. גם באירוע זה הפיצו האנרכיסטים סרטון ערוך עם קטעי צילומים בנסיון לגבש תמונה התואמת את טענותיהם ל"התעללות" של חיילי צה"ל בערביי השכונה ובפעילי השמאל.

כזכור, בפתח המדרגות הללו, המובילות מ'בית הדסה' ל'תל רומידה' אירע לפני חצי שנה פיגוע דקירה בו נפצע חייל צה"ל באורח בינוני. יצחק סטרוק, בנה של חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק, הבחין במחבל הדוקר את החייל והסתער עליו בידיים חשופות. סטרוק החזיק במחבל עד להגעת רכז הביטחון שירה לעברו וחיסל אותו, במהלך המאבק עם המחבל נפצע סטרוק ברגלו. מדרגות אלו המחברות בין שתי השכונות היהודיות בעיר, זכורות אף מתקרית "דוד הנחלוואי" כעמדת חיכוך קבועה המהווה נקודת תורפה ביטחונית.

נציין כי מזה 13 שנה רחוב דוד המלך (השוהדא) חסום לתנועת ערבים שאינם גרים בו, זאת בעקבות פיגועים קשים שאירעו במקום והסיכון הביטחוני שבתנועת ערבים באזור. מאז, נהפך הרחוב למעין מדגם מייצג עבור ארגוני השמאל הרדיקלי, בניסיון להציג את ישראל כמדינת 'אפרטהייד'. יש לציין, כי על תושבי חברון היהודים, נאסר כמובן להיכנס לשטח H1 המוגדר כשטח "פלסטיני", וכולל רוב מוחלט מהעיר, בחלק זה יש רכוש יהודי ומקומות קדושים הקדושים ליהדות דוגמת קבר עתניאל בן קנז. מעובדה זו מתעלמים ארגוני השמאל הקיצוני.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד